۰

شیائومی میکس 5 دوربینی با زوم 200 برابری دارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
شیائومی میکس 5 دوربینی با زوم 200 برابری دارد
شیائومی میکس 5 دوربینی با زوم 200 برابری دارد

آی‌تی‌من- بر اساس تصویر مفهومی منتشر شده، شیائومی میکس 5 با ایده لنز جمع‌شونده روانه بازار خواهد شد. برد دوربین جمع‌شونده به‌مراتب بیش‌تر بوده و قادر به عکاسی با بزرگنمایی حداکثر 200 برابری خواهد بود. با این‌حال بزرگنمایی در چنین سطحی برای گوشی‌های موبایلی واقعا بی‌معنا است. بعلاوه امکان دستیابی به چنین سطحی از بزرگنمایی نیز با تردیدهایی جدی مواجه است. حتی در صورت دستیابی به این سطح از بزرگنمایی نیز عکاسی با استفاده از دست امکان‌پذیر نخواهد بود. در چنین وضعیتی کاربران جهت عکاسی بایستی از سه‌پایه و تثبیت‌کننده استفاده کنند.

به‌علاوه تصویر منتشره نشان می‌دهد که طراحی پنل جلویی شیائومی میکس 5 نیز بسیار چشمگیر خواهد بود. این هندست نه‌تنها همانند مدل نسل قبلی خود به استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ادامه خواهد داد؛ بلکه نمایشگر آن در تمامی جهات تقریبا فاقد هرگونه حاشیه خواهد بود. 

بدین‌ترتیب تقریبا تمامی فضای پنل جلویی دستگاه توسط صفحه‌نمایش اشغال خواهد شد. با این‌حال فناوری دوربین زیر نمایشگر هنوز تا زمان بلوغ کامل خود فاصله زیادی دارد. این موضوع بدان معناست که خروجی تصویر دوربین جلویی در مقایسه با هندست نسل قبلی بهبود چشمگیری را تجربه نخواهد کرد.

با این‌حال باید گفت تصویر منتشره صرفا متعلق به یک طرح مفهومی بوده و محصول نهایی احتمالا تا این اندازه ایده‌آل نخواهد بود. با این وجود شیائومی میکس 5 کماکان با پیشرفته‌ترین فناوری‌های کمپانی چینی روانه بازار خواهد شد. این اسمارت‌فون پرچم‌دار از امکانات پیشرفته‌ای مانند قابلیت شارژ سریع 150 واتی و نمایشگر با رزولوشن 2K بهره برده و طی حدودا 6 ماه آینده عرضه خواهد شد.

در حال حاضر شیائومی به هیچ‌گونه اطلاعات رسمی پیرامون اسمارت‌فون میکس 5 اشاره نکرده است. با این‌حال با توجه به تصویر طرح مفهومی می‌توان دریافت که دوربین اصلی‌ترین مشخصه گوشی به‌شمار می‌رود.

تولیدکنندگان مختلف همچنان به روند کشف فناوری‌های قدرتمندتر دوربین ادامه خواهند داد. به‌عنوان مثال لنز تلسکوپی پیش‌تر نمایش داده شده توسط شرکت اوپو از ظاهری مشابه با لنزهای دوربین سنتی برخوردار است؛ اما طراحی آن فشرده‌تر بوده و از جلوه‌های فوکوس و زوم قدرتمندتری پشتیبانی خواهد کرد. 

طبیعتا شیائومی نیز از تحقیق و کاوش در زمینه فناوری‌های فوق پیشرفته دست نخواهد کشید. بر اساس گزارشات، کمپانی چینی فناوری‌های مرتبط با این حوزه را نیز توسعه داده است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۹۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما