۰

قیمت دلاری آیفون در ایران

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
قیمت دلاری آیفون در ایران
قیمت دلاری آیفون در ایران

آی‌تی‌من- دلار روز دوشنبه ششم دی حدود ۳۰ هزار تومان خرید و فروش می شد اما این رقم برای خریداران محصولات اپل در ایران متفاوت است. 

کمپانی اپل، آیفون ۱۳ را با قیمت پایه ۷۹۹ دلار یعنی ۲۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان می‌فروشد، ولی کسی که امروز سراغ این مدل می‌رود احتمالا ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرج می‌کند.

به این ترتیب دلار ۳۰ هزار تومانی برای این شخص ۳۵ هزار و ۳۵۰ تومان محاسبه می‌شود و آیفون ۱۳ را چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان گران‌تر تهیه می‌کند. 

تقریبا همین روند را برای دیگر محصولات اپل شاهد هستیم. آیپد New اپل با قیمت پایه ۳۲۹ دلار –معادل ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان- در ایران حدود ۱۲ میلیون تومان فروخته می‌شود. 

اپل واچ سری هفت که فعلا ۱۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان در سایت‌های خرید و فروش قیمت دارد، توسط اپل با رقم ۳۹۹ دلار عرضه شده است. یعنی نرخ دلار برای کسی که این ساعت هوشمند را می‌خرد ۳۸ هزار و ۱۲۰ تومان است.

قیمت مصرف کننده آیفون 13 با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در بیشتر کشور‌های دنیا ۷۹۹ دلار است. اپل سود پخش، فروشنده و خرده‌فروش‌ها را در این نرخ‌گذاری رعایت کرده تا قیمت نهایی همان ۷۹۹ دلار باشد. 

با احتساب دلار ۳۰ هزار تومانی و یک ضرب ساده، این گوشی باید ۲۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در بازار ایران فروخته شود، اما خریداران آیفون 13 تقریبا ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. 

به عبارتی ارزش هر اسکناس دلار برای کسی که سراغ آیفون 13 می‌رود، ۳۵ هزار و ۳۵۰ تومان است. آیفون 13 پرومکس حداقل تا ۹ ماه دیگر گران‌ترین محصول اپل خواهد بود. 

ارزش جهانی نسخه ۱۲۸ گیگابایت آیفون 13 پرو مکس ۱۰۹۹ دلار و معادل ۳۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است اما شخصی که امروز این موبایل را خریده، احتمالا ۳۹ میلیون تومان هزینه کرده است و دلار برای او ۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان محاسبه شده است. 

قیمت پایه آیفون 13 مینی ۶۹۹ دلار است و معادل ریالی این رقم، ۲۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان خواهد بود اما این مدل را در موبایل‌فروشی‌های تهران حول‌وحوش ۲۸ میلیون تومان به مشتری می‌فروشند و به این ترتیب نرخ دلار برای آن‌ها ۴۰ هزار تومان است.
 
مرجع : فرارو
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۹۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما