۰

آیفون ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
آیفون ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد
آیفون ۱۵ چه ویژگی‌هایی دارد

آی‌تی‌من- بر أساس شایعاتی که درباره آیفون ۱۵ منتشر شده، این گوشی احتمالا از فریم میانی تیتانیومی‌بهره خواهد برد. اکنون یک افشاگر ادعا کرده که آیفون 15 اولترا بالاخره از جنس تیتاتیوم تولید خواهد شد.

این افشاگر با شناسه LeaksApplePro شناخته شده و طی سالیان گذشته پیرامون دستگاه‌های عرضه نشده اپل اطلاعات جالبی را منتشر کرده است. خبر خوب اینکه اطلاعات ارایه شده توسط این افشاگر غالبا دقیق هستند.

وی در جدیدترین ادعای خود به موضوعی پرداخته که طرفداران دستگاه‌های تیتانیومی‌از مدت‌ها قبل رویای آن را در سر دارند: آیفون 15 اولترا از جنس تیتانیوم ساخته خواهد شد.

برای تائید شایعات منتشر شده پیرامون سری آیفون 15 اپل هنوز خیلی زود است. استفاده از تیتانیوم به‌جای فولاد ضدزنگ در آیفون 15 اولترا یک تصمیم شگفت‌آور به‌شمار رفته و اپل برای معرفی آیفون سال آینده خود این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد.

مزیت تیتانیوم نسبت به فولاد ضدزنگ این است که این ماده بدون افزایش وزن آیفون موجب ارتقاء دوام و مقاومت آن در برابر خراشیدگی می‌شود. وزن در دستگاه‌هایی نظیر آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به منزله یک مشکل قلمداد می‌شود.

گوشی‌های سری آیفون 14 پرو اپل مجهز به قاب از جنس فولاد ضدزنگ در حد فاصل پنل‌های پشتی و جلویی هستند. اگرچه استفاده از فولاد ضدزنگ مزایایی را به‌دنبال دارد؛ اما در عین‌حال موجب افزایش وزن دستگاه نیز می‌شود (البته شما پس از مدتی استفاده به این موضوع عادت خواهید کرد). هر چه گوشی بزرگ‌تر باشد؛ احساس سنگینی بیش‌تری را به کاربران القاء خواهد کرد.

اپل در حال حاضر برای تولید اپل واچ از تیتانیوم استفاده می‌کند و اپل واچ اولترا مجهز به یک کیس بزرگ از جنس تیتانیوم است. به باور برخی کارشناسان، اپل در گذشته اقدام به تست یک شاسی تیتانیومی‌برای آیفون کرده است. پیش از این حتی برخی شایعات از عرضه آیفون 14 با بدنه تیتانیومی‌حکایت داشتند. اما با نزدیک شدن به موعد عرضه این هندست مشخص شد که اپل از چنین ایده‌ای صرف‌نظر کرده و هیچ‌کدام از مدل‌های خانواده آیفون 14 از بدنه تیتانیومی‌استفاده نخواهند کرد.

استفاده از تیتانیوم برای تولید کیس آیفون احتمالا در مقایسه با فولاد ضدزنگ و آلومینیوم گران‌تر تمام خواهد شد. به همین دلیل استفاده از تیتانیوم برای بدنه آیفون 15 اولترا سناریویی منطقی به‌نظر می‌رسد. بر اساس گزارش‌ها، اپل در سال آینده به‌دنبال ایجاد تمایز هرچه بیش‌تر میان آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است. ظاهرا آیفون 15 پرو مکس با نام تجاری آیفون 15 اولترا روانه بازار خواهد شد. این دستگاه دارای چندین ویژگی انحصاری و البته برچسب قیمتی گران‌تر خواهد بود.

در چنین سناریویی تیتانیوم احتمالا یکی از مزایای آیفون 15 اولترا به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال این موضوع صرفا در حد حدس و گمان است. بعلاوه فارغ از به‌کارگیری یا عدم استفاده از تیتانیوم توسط اپل، پنل‌های جلویی و پشتی آیفون 15 اولترا کماکان از جنس شیشه ساخته خواهند شد. با توجه به ظهور MagSafe، اپل کماکان نیازمند پشتیبانی آیفون از فناوری شارژ بی‌سیم است.

موضوعی که در مقطع کنونی می‌توان پیرامون آن با اطمینان بیش‌تری صحبت کرد این است که کلیه مدل‌های خانواده آیفون 15 در سال آینده به‌جای استفاده از پورت لایتنینگ مجهز به درگاه USB-C خواهند بود. این موضوع به استفاده از آلیاژ تیتانیوم یا قیمت‌گذاری دستگاه هیچ ارتباطی ندارد. اپل ناچار به اعمال چنین تغییری است؛ چرا که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی را وادار به استفاده از پورت USB-C جهت شارژ گجت‌های خود کند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۰۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما