۰
تعداد سرمایه‌گذاران فرشته در هند در یک سال ده برابر شده است

کشور فرشتگان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کشور فرشتگان
کشور فرشتگان

آی‌تی‌من- سرمایه گذارانی مانند Tiger Global، Accel  و سافت بانک در سال 2021 به طور متوسط هر 8 روز یک استارت‌آپ را به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل کرده‌اند. صاحبان صنایع هند استدلال می‌کنند که سال جدید، اگر دولت برخی از ناهنجاری‌های مالیاتی، فرایند‌ها و مقررات را برطرف کند، آنها می‌توانند بسیار بیشتر از 42 میلیارد دلاری که توسط استارت‌آپ‌های هندی در سال گذشته جمع آوری شد، داشته باشند. بیزینس اینسایدر در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

یونیکورن در اصطلاح استارت‌آپی شرکتی است که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. در سال 2021، تعداد آنها 44 مورد بود که در مجموع به 81 شرکت رسیده است.

محدودیت‌های نظارتی بر بخش‌های مشابه در چین به ارزیابی استارت‌آپ‌های هند در سال گذشته کمک کرده است. با این حال، هند هنوز راه درازی در پیش دارد تا استارت‌آپ‌ها و اکوسیستم سرمایه گذاری خطرپذیر آن بتواند به سطح چین برسد و اینجاست که تغییر در قوانین و مقررات می‌تواند کمک کننده باشد.

بیزینس اینسایدر با تعدادی از شرکت کنندگان در این صنعت صحبت کرد تا بفهمد که می‌خواهند زودتر چه اصلاحاتی انجام شود.

دولت از عایدی سرمایه شرکت‌های غیربورسی 20 درصد و از شرکت‌های بورسی 10 درصد مالیات می‌گیرد. برخی از شرکت‌ها می‌گویند این رقم خیلی زیاد است. این تفاوت در مالیات بر عایدی سرمایه بین شرکت‌های بورس و خارج از بورس باعث می‌شود که سرمایه گذاران انجل و سرمایه گذاران در مراحل اولیه عقب بشینند.

موهانداس پای (Mohandas Pai) همراه با چند کارآفرین استارت‌آپی دیگر، دو سال پیش در برابر وزیر دارایی هند این مساله را یادآوری کرده بودند، اما تاکنون اقدامی‌برای آن انجام نشده است.

به نقل از اکونومیک تایمز در سال 2019، پای گفت که سرمایه گذاری در شرکت‌های غیربورسی به دلیل کمبود نقدینگی و عدم کشف قیمت مناسب، ریسک بالاتری دارند. سرمایه گذاران هم نمی‌توانند برای ریسک بالاتر، مالیاتی بیشتر هم بپردازند. اما علی رغم اطمینان وزیر دارایی هند، هیچ به روز رسانی در این زمینه تاکنون انجام نشده است.

مالیات فرشته (Angel tax)، مالیات بر درآمدی است که بر وجوهی که توسط یک شرکت از افراد ثروتمند به نام «فرشتگان» جمع آوری می‌شود، اعمال خواهد شد.

سال 2019، دولت هند تصمیم گرفت به شرکت‌ها معافیت مالیاتی فرشته دهد، مشروط به اینکه آنها معیارهای مشخصی را داشته باشند. اما مجموعه الزامات، شرکت‌ها را به سختی انداخت. دولت همه چیز از نحوه ارزش گذاری استارت‌آپ گرفته تا نحوه استفاده از وجوه را تعریف کرده است. حالا هم بنیانگذاران و هم سرمایه گذاران امیدوارند که برخی از این موارد کمی‌کاهش یابد.

بیش از 3600 استارت‌آپ از 27 اوت سال 2019 تا 3 فوریه 2021 واجد شرایط معافیت مالیاتی در نظر گرفته شدند. اما این بخش کوچکی از 60 هزار استارت‌آپ تخمین زده شده در این کشور است.

تعداد سرمایه گذاران فرشته در هند به لطف سال 2021 و رونق استارت‌آپ‌ها 10 برابر افزایش یافته است. اما به نظر می‌رسد افراد بیشتری مایل به پیوستن به این گروه هستند و نادیده گرفتن آنها ایده خوبی نیست.

سرمایه گذار فرشته یا انجل باید دارایی مشهود خالص حداقل 2 کرور روپیه، بدون احتساب ارزش اقامتگاه اصلی‌اش داشته باشد. تجربه سرمایه گذاری در مراحل اولیه، کارآفرینی سریالی و 10 سال سابقه کار به عنوان مدیر ارشد هم ممکن است مفید باشد.

هند به سومین اکوسیستم بزرگ برای استارت‌آپ‌ها تبدیل شده و این بخشی کلیدی برای تبدیل شدن هند به یک اقتصاد 3 تریلیون دلاری خواهد بود. به گفته فعالان این بخش با حجم عظیمی‌ از سرمایه در جریان استارت‌آپ‌های هند، دولت باید بر سهولت بیشتر کسب و کارها تمرکز کند، هم برای سرمایه گذاران و هم برای استارت‌آپ‌ها.
 
کد مطلب : ۲۷۸۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما