۰

سرقت اطلاعات، چالش مهم پلیس هند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
سرقت اطلاعات، چالش مهم پلیس هند
سرقت اطلاعات، چالش مهم پلیس هند

آی‌تی‌من-  به گفته محققان، هر روز دنیای جرایم سایبری وارد حوزه جدیدی می‌شود که چالش جدیدی را برای بازرسان به همراه دارد. سفری که با جنایت مبتنی بر OTP Jamtara  آغاز شد به سرقت داده‌ها و اخاذی رسید. پریم ویر سینگ، کمیسیونر مشترک پلیس شعبه جنایت در ایالت احمدآباد هند، معتقد است که حفاظت از داده‌ها چالش بزرگی خواهد بود.

پریم ویر سینگ در گفت‌وگو با سرویس خبری هندی-آسیایی (IANS) اظهار داشت: چند سال پیش حداکثر شکایت از جرایم سایبری مربوط به اخاذی پول با استفاده از گذر‌واژه یکبار مصرف (OTP) بانک بود و بیشتر جرایم از سوی افرادی از جمتارا انجام می‌شد که می‌توان آن را جرایم اساسی در دنیای جرایم سایبری امروزی نامید. در حال حاضر شیوه‌های عملیاتی جدیدی به‌وسیله دنیای جرایم سایبری ایجاد شده است. آخرین مورد اخاذی جنسی است که منجر به باج‌گیری می‌شود. تعداد این شکایات در زمان‌های اخیر افزایش یافته است.

وی افزود که روش دیگر تعویض سیم کارت است که در آن سیم کارت موبایل قربانی تعویض و بعداً پول از حساب وی خارج می‌شود.

تأمین مالی خرد از طریق یک برنامه چینی، کسانی را که از این برنامه‌ها برای وام‌های کوچک از 10 تا 20 هزار روپیه استفاده کرده‌اند، فریب داده است. این افسر هندی گفت که پس از دانلود، برنامه اجازه دسترسی به داده‌های کاربر را می‌گیرد و سپس شروع به نزدیک شدن به اقوام و دوستان وام گیرنده می‌کند و برای اخاذی از وام گیرنده باج می‌گیرد.

راه‌های جدید دیگر از طریق فیشینگ شماره حساب بانکی از طریق موتور جستجوی گوگل، شماره‌های خطوط کمکی، از سوی دوستان برای اجرای روش‌های عملیاتی، با وعده ارسال هدایا و درخواست پول سپرده است. کارشناسان معتقدند که باندهای نیجریه‌ای به معنای واقعی کلمه تاجران را با وعده سودهای کلان در تجارت نفت غارت می‌کنند. یکی دیگر از راه‌های جرایم سایبری، بیمه‌نامه با حق بیمه کم است و آخرین راه، پیام‌های هشدار قطع برق به دلیل عدم پرداخت به موقع صورت حساب از سوی مصرف کننده است.

اما نگران کننده‌ترین و خطرناک‌ترین راه، نصب بدافزار در رایانه‌های مصرف کنندگان است. مجرمان سایبری از طریق این بدافزارها نه تنها اطلاعات بانکی مصرف کنندگان را می‌دزدند، بلکه پس از تعویض سیم کارت‌ها پول را سرقت می‌کنند. با بررسی شکایت یک شرکت، یک تیم جرایم سایبری به این نتیجه رسید که چنین بدافزاری در رایانه‌های بسیاری از شرکت‌ها نصب شده است. افسر هندی توضیح داد که تیم به همه شرکت‌ها اطلاع داد و به آنها توصیه کرد اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

شعبه جرایم «JCP» در احمدآباد هند اعلام کرد که در روزهای آینده حفاظت از داده‌ها یک چالش خواهد بود و شرکت‌ها و افراد باید حداکثر تلاش را برای محافظت از داده‌ها در برابر مهاجمان سایبری انجام دهند.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۹۶۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما