۰

کشف ردپای پگاسوس در موبایل هندی‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
کشف ردپای پگاسوس در موبایل هندی‌ها
کشف ردپای پگاسوس در موبایل هندی‌ها

آی‌تی‌من- موضوع جاسوس‌افزار پگاسوس دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. انتظار می‌رود که در جلسه بودجه پارلمان هند احزاب مخالف، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور را به دلیل گزارشی در نیویورک تایمز، که مدعی بود هند پگاسوس را به عنوان بخشی از یک قرارداد تسلیحاتی 2 میلیارد دلاری از اسرائیل خریداری کرده، هدف قرار دهند.

ایندیان اکسپرس گزارش داد که کمیته تخصصی بررسی استفاده از پگاسوس در هند به‌وسیله 2 محقق امنیت سایبری مطلع شده که آنها شواهدی از وجود این نرم‌افزارهای جاسوسی روی تلفن‌های هندی‌ها یافته‌اند. دادگاه عالی هند در اکتبر سال گذشته هیئتی را برای تحقیق درباره اتهامات استفاده از پگاسوس با هدف جاسوسی از مردم هند تشکیل داد. این کمیته در پاسخ به درخواست‌های افرادی که ادعا می‌کردند از سوی پگاسوس هدف قرار گرفته بودند، تشکیل شد. به گفته ایندیان اکسپرس، یکی از 2 محقق آیفون‌های 7 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که 2 نفر از آنها آلوده به پگاسوس بودند. محقق ضمن ارایه سوگندنامه‌ای به دیوان عالی کشور اطلاع داد :مدخل‌های متعدد به ماه مارس 2021 برمی‌گردد که نشان می‌دهد بدافزار پگاسوس سعی در حذف ورودی‌ها از پایگاه داده‌های جدول پردازش داشته است.

محقق دوم گوشی‌های اندرویدی 6 متقاضی را تجزیه و تحلیل کرد. به گفته این محقق نسخه‌های متمایز بدافزار را در 4 گوشی پیدا کرده، در حالیکه 2 دستگاه باقی‌مانده انواع نسخه‌های اصلی پگاسوس را در خود داشتند.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۱۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما