۰
شایا فرخ‌یار:

رشد ۲۵ درصدی ترافیک مصرفی مشترکان مبین‌نت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
رشد ۲۵  درصدی ترافیک مصرفی مشترکان مبین‌نت
رشد ۲۵ درصدی ترافیک مصرفی مشترکان مبین‌نت

آی‌تی‌من- شروع پاندمی کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را تحت شعاع قرار داده و دچار بحران کرد. تلکام یکی از صنایعی بود که برعکس اکثر صنایع، با رشد چشم‌گیری در مدت زمان کوتاه رو‌به‌رو شد، رشدی که آمادگی لازم را برای مدیریت آن نداشته و شرکت‌های فعال در این حوزه را متعجب کرد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد ترافیک شبکه‌های اینترنتی اعم از ثابت و همراه با رشد بی‌سابقه‌ای همراه شد. بعد از شروع کرونا در دو سال گذشته ترافیک اکثر خدمات‌دهنده‌های اینترنت به دو برابر خود رسید. این افزایش ترافیک بی‌سابقه سبب شد که اکثر سرویس‌دهنده‌ها برای این حجم از مصرف آماده نباشند و این امر در کیفیت اینترنت مصرفی تاثیرگذار بود.
مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه شرکت ارتباطات مبین‌نت درباره تجربه شرکت‌های حوزه تلکام از بحران شیوع کرونا گفت: «از همان زمان شرکت‌ها برای جبران این ضعف، با هزینه بسیار گزاف برای توسعه شبکه و بازنگری مجدد روی تمامی شبکه خود روبه‌رو شدند و رفع این مشکلات کمی زمان‌بر بود. بسیاری از شرکت‌ها توانستند زیرساخت موردنیاز را تامین کنند اما رشد ترافیک متوقف نشد و از توان توسعه فنی شرکت‌ها فراتر رفت.»

او ادامه داد: «در صنعت تلکام پیش‌بینی می‌شد که پس از فروکش کردن کرونا و بازگشت کارمندان به شرکت‌ها این رشد متوقف شده یا کاهش یابد که چنین اتفاقی نیفتاد و در حال حاضر شاهد رشد روز افزون ترافیک مصرفی هستیم. این امر نشان‌دهنده تغییر سبک زندگی مردم در مصرف اینترنت است و در واقع مشترکان دچار عادت اینترنت شدند.»

افزایش ترافیک مصرفی مشترکان با توسعه زیرساخت
فرخ‌یار از به‌روزرسانی زیرساختی و افزایش ترافیک مصرفی مشترکان مبین‌نت خبرداد و گفت: «شرکت مبین‌نت در دو سال گذشته چند بار اقدام به توسعه زیرساخت شبکه خود کرده است که آخرین آن دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. در این به‌روزرسانی، ما با تغییرات اساسی که در زیرساخت خود ایجاد کردیم، توانستیم ترافیک مصرفی کاربران مبین‌نت را تا ۲۵ درصد افزایش دهیم. این موضوع سبب شد درخواست‌هایی که پشت درهای بسته مانده بود، پاسخ داده شود و علاوه بر بهبود ۲۵ درصدی شاخص عملکردی، شاخص‌های برداشتی مشترکان که از نظرسنجی‌ها استخراج می‌شود نیز بهبود چشمگیری داشته باشد.»

برنامه مبین‌نت برای سال ۱۴۰۱
شایا فرخ‌یار، مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین‌نت درباره ادامه مسیر رشد تکنولوژی این شرکت در سال آینده گفت: «پیش‌بینی آینده نشان می‌دهد که این افزایش هم دردی را دوا نخواهد کرد و نیاز به توسعه بیشتری است. در همین راستا ما با تامین‌کننده‌های شبکه و پیمان‌کاران خود مذاکره کرده و تصمیمات استراتژیکی را اتخاذ کردیم که توسعه زیرساخت دیگری نیز داشته باشیم. می‌توان گفت هزینه آن به اندازه یک سوم هزینه مبین‌نت در ابتدای راه توسعه و راه‌اندازی LTE می‌رسد که با آن بتوانیم به نیاز جامعه پاسخ دهیم. پیش‌بینی می‌شود تا ۶ ماه آینده تا ۳۰ درصد دیگر افزایش ظرفیت ترافیک را برای مشترکان مبین‌نت تامین کنیم.»

تعداد شهر‌های تحت پوشش به ۳۰۶ رسید
فرخ‌یار در ادامه به برخی از دستاورد‌های مبین‌نت در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: «با توجه به افزایش نیاز اینترنت توانستیم پوشش‌دهی شهر‌ها را افزایش دهیم. مبین‌نت در شروع امسال، ۲۲۰ شهر را تحت پوشش خود قرار داد اما با افزایش زیرساخت‌ها و تلاش تیم فروش و فنی مبین‌نت توانستیم تعداد شهر‌های تحت پوشش را در حال حاضر به ۳۰۶ شهر برسانیم و نیازمندان اینترنت در اغلب شهرهای ایران می‌توانند از خدمات مبین‌نت استفاده و از طریق عوامل فروش شهرستان‌‌ها یا از طریق وبسایت میبن‌نت اقدام به ثبت‌نام کنند و حداکثر تا ۴۸ ساعت اینترنت باکیفیت را به دستشان خواهیم رساند.»
او در پایان افزود: «تعداد مشترکان مبین‌نت به ۴۵۰ هزار مشترک فعال رسیده است و با توجه به ارزش ادراکی سرویس و توسعه‌های در حال انجام در سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود که رشد ۳۰ درصدی را در این حوزه شاهد باشیم.»
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۳۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما