۰

دعوت «متا» از شرکت‌های فناوری برای ساخت متاورس

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳
دعوت «متا» از شرکت‌های فناوری برای ساخت متاورس
دعوت «متا» از شرکت‌های فناوری برای ساخت متاورس

آی‌تی‌من- این شرکت در ماه اکتبر نام خود را از فیس‌بوک به متا تغییر داد تا نام جدید آن چشم انداز این شرکت را برای تحقق متاورس منعکس کند.

دن رابینوویتسیج، معاون ارتباطات متا در یک پست وبلاگی در آستانه آغاز کنگره جهانی موبایل(MWC)  در بارسلون نوشت: واقعیت بخشیدن به متاورس به پیشرفت‌های قابل توجهی در تاخیر شبکه، پهنای باند متقارن و سرعت کلی شبکه‌ها نیاز دارد.

وی افزود: هیچ شرکت یا صنعتی به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ایجاد متاورس نیازمند تلاشی جهانی است و ما از شرکای خود دعوت می‌کنیم تا در این سفر جدید با ما همکاری کنند.

متا به سابقه خود در دهه گذشته در سرمایه‌گذاری میلیاردی در مشارکت با شرکت‌های مخابراتی و سیاست‌گذاران برای بهبود اتصال جهانی اشاره می‌کند. یکی از این ابتکارات، کابل‌های اینترنت زیردریایی آن است که ادعا می‌کند تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند بیش از نیم تریلیون دلار به اقتصاد اروپا و آسیا-اقیانوسیه کمک کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که با مرکز نوآوری متاورس تله‌فونیکا(Telefónica)  در مادرید با هدف تسریع نوآوری‌های شبکه متاورس همکاری خواهد کرد.

کریس ویزلر، مدیر ابتکارات ویژه در متا، در یک جلسه میزگردی عنوان کرد که متاورس یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اگرچه اشاره کرد که اگر بتوانیم یک میلیارد نفر را به این دنیا بیاوریم، متاورس در ۱۰ سال آینده شگفت‌انگیز خواهد بود، چرا که میلیون‌ها دلار برای آن هزینه خواهد شد.

این پیام متا در تضاد کامل با اقدامات شرکت انویدیا پیرامون پروژه امنی‌ورس(Omniverse)  است. رانی واسیشتا، معاون ارشد انویدیا راه‌هایی را که نسخه سفارشی متاورس آنها در حال حاضر به شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و اریکسون کمک می‌کند تا فرآیندهای واقعی را با دقت بسیار زیاد شبیه‌سازی کنند و به آنها اجازه می‌دهد صنایع مربوطه خود را متحول کنند، اشاره کرد.

این شرکت همچنین در حال ساخت یک «دوقلوی دیجیتالی» از زمین است.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۴۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما