۰

سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین
سرمایه گذاری 6 میلیارد دلاری عربستان در حوزه متاورس و بلاکچین

آی‌تی‌من-  عربستان سعودی در مجموع بیش از ۶.۴ میلیارد دلار در این دو حوزه سرمایه گذاری می‌کند. از این رقم یک میلیارد دلار به سرمایه گذاری در شرکت فناوری و دیجیتال نئوم اختصاص می‌یابد که نام آن برگرفته از شهر نئوم است که در آینده با رویکرد شهر هوشمند در عربستان تأسیس می‌شود.

این شرکت قصد دارد متاورس اختصاصی خود را نیز ایجاد کند که یک جهان سه بعدی دیجیتال است که کاربران آن می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی نیز یک میلیارد دلار در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر پراسپریتی ۷ ونچرز سرمایه گذاری خواهد کرد. این صندوق بر روی شرکت‌هایی با تمرکز بر روی فناوری‌های آینده‌نگر مانند بلاکچین سرمایه گذاری خواهد کرد. فناوری بلاکچین اطلاعاتی را که به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شود رمزگذاری می‌کند.

عبدالله السوها، وزیر فناوری اطلاعات عربستان سعودی، گفت که این سرمایه‌گذاری‌ها نشان‌دهنده هدایت عربستان به سوی رشد اقتصاد دیجیتال است. وی افزود که این تلاش به نفع سعودی‌ها و مردم در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

عربستان سعودی در تلاش است تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد. اگرچه قیمت نفت در حال حاضر بالاست، اما تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان رو به کاهش است زیرا مردم و دولت‌ها به دنبال اشکال پاک‌تر انرژی‌های تجدید پذیر هستند. عربستان سعودی برای مدت طولانی به فروش نفت وابسته بوده ولی ولیعهد سعودی علاقه مند به تنوع بخشیدن به اقتصاد و استفاده از فناوری‌های جدید است.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۲۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما