۰
پرلمن: بلاکچین بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است

دفاع مادر اینترنت از سیستم‌های متمرکز

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
دفاع مادر اینترنت از سیستم‌های متمرکز
دفاع مادر اینترنت از سیستم‌های متمرکز

آی‌تی‌من-  پرلمن که از او به عنوان «مادر اینترنت» یاد می‌شود، گفت: خرد متعارف، سیستم‌های متمرکز را بد معرفی می‌کند و از سیستم‌های غیرمتمرکز دفاع می‌کند؛ حال آنکه موجودیت‌های غیرمتمرکز، ذاتا با مشکلاتی مواجه هستند.

پرلمن که با اختراع پروتکل درخت پوشا (STP) شهرت دارد، گفت: بلاک‌چین به عنوان فناوری پس‌زمینه بیت‌کوین شناخته شد. مردم از بیت‌کوین پول درمی‌آوردند بنابراین هیاهو در مورد بلاکچین زیاد شد و استارت‌آپ‌ها هم برای جا نماندن از قافله، مدعی شدند که محصول‌شان با بلاک‌چین ارتباط دارد. وقتی این‌همه هیاهو و تبلیغات در مورد موضوعی می‌بینید، ناخودآگاه فرض می‌کند که لابد آن موضوع اهمیت دارد.

پرلمن به طعنه افزود: به نظر من پیانوها فوق‌العاده هستند؛ اما از آنها برای حمل و نقل استفاده نمی‌کنیم. هر چیزی هدفی دارد.
به گفته وی، هدف از بلاکچین، گریز از سازمان‌های حاکم مانند کشورها یا بانک‌ها بوده است و اگرچه این سیستم‌ها ممکن است فاسد باشند، کاربردهای خود را نیز دارند.
وی گفت: تمرکز به این معنی است که یک سازمان مسوول وجود دارد. یعنی عموما چند سرور در نظر گرفته می‌شود و یک نقطه شکست وجود ندارد. تمرکز عموما به این معناست که داده‌ها در مکان‌های مختلف ذخیره می‌شوند؛ بنابراین داده‌های شما از بین نمی‌رو؛ به ویژه اگر داده‌ها روی ابر عمومی ذخیره شده باشد.
این مخترع و نویسنده شناخته شده افزود: از دیگر مزایای سیستم‌های متمرکز، این است که وقتی اشتباهی پیش‌ می‌آید، مشخص است که اشتباه از کجا ناشی شده است. همچنین اکثر نیاز به نظارت یا فردی دارند که در مورد مشکلات سیستم پاسخگو باشد.

پرلمن گفت: اگر با استفاده از بیت‌کوین مثلا آدم‌کش استخدام کنید و او کارش را انجام ندهد، به چه کسی می‌توانید شکایت کنید؟ چطور پول‌تان را پس می‌گیرید؟ بنابراین در اکثر اوقات سیستم‌هی متمرکز دقیقا همان چیزی است که لازم دارید.

وی همچنین گفت: بلاکچین بیش از آنکه یک فناوری واقعی باشد، یک اصطلاح بازاریابی است. ممکن است عناصری در آن باشد که در آینده به کار بیایند. اما در اصل موضوع چندان تفاوتی با پایگاه داده ندارد؛ ضمن اینکه اغلب هم استفاده از آن دشوارتر است.

گفتنی است که رادیا جوی پرلمن در سال 1985 الگوریتم درخت پوشا و پروتکل درخت پوشا (STP) را اختراع کرد. الگوریتم درخت پوشا برای عملکرد پل‌های شبکه اهمیت دارد و در نهایت راه را برای تبدیل اترنت به پروتکلی که می‌تواند ابرهای بزرگ را مدیریت کند هموار کرد.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۳۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما