۰

ایران کاندیدای تصاحب گرانترین خط موبایل جهان شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
ایران کاندیدای تصاحب گرانترین خط موبایل جهان شد
ایران کاندیدای تصاحب گرانترین خط موبایل جهان شد

آی‌تی‌من- در این گزارش به نقل از اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان (AIUP) آمده است:  ارزشمندترین شماره سیم کارت جهان که مطابق مصاحبه ۱۰ روز پیش خلفان الرومی، سیاستمدار امارات متحده عربی، درباره نخستین سمینار مزایده آن، "این شماره رمزآلود و معنادار با همکاری اپراتورهای اتحادیه عرب و با حضور سندیکای خبرنگاران جهان عرب در دبی، به علت اعتبار مالک آن، در رقابت شدید بیش از ۱۲۵ نفر، با قیمتی معادل ۹ رقم آخر این سیمکارت صفر ایرانی، یعنی ۲۲۸.۲۲۸.۲۰۶ دلار و بنابر فهرست ۲۰۲۱ فوربز، بیشتر از درآمد سالانه برترین هنرمندان و ورزشکاران جهان، به عنوان تنها بیمه بین المللی سرآمدی برند لوکس (شخصی و سازمانی)  توسط بزرگترین شرکت بیمه جهان واقع در سوئیس خریداری و بدین ترتیب با شکستن رکورد گرانترین شماره تاریخ و تثبیت افزایش بیش از ۸۰ درصدی رکورد جهان، طی معاوضه ای، به بازرگانی ایرانی_قطری واگذار شد" توسط وی به یکی از بانوان عالی‌رتبه شبکه بین المللی_فرهنگی اتحادیه اروپا (EUNIC) اهدا و سپس در راستای ترویج بین المللی فرهنگ مشارکت بانوان در ICT مجدد به مزایده گذاشته می‌شود.

با توجه به این رویداد که در صورت موفقیت ایران، حسن ختام قرن ۱۳ و حسن مطلع قرن ۱۴ برای جهش کشور تلقی می‌شود؛ دیدگاه‌های ۴ مقام مسوول این حوزه قابل تامل است: سرپرست معاونت تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این باره گفت: تصویب اعلامیه اصولی ۱۱ بندی درباره جامعه اطلاعاتی توسط اجلاس سران نکته کلیدی است.

داوود زارعیان با اشاره به آثار انگیزه بخشی به  بانوان عرصه فاوا افزود: باید اعتراف کنیم شکاف دیجیتالی در حوزه ICT بین مردان و زنان به زودی پر می‌شود. عضو هیأت‌علمی‌پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این باره گفت :  ارزش افزوده بسیار زیادی نصیب بهره برداران می‌شود.

نصرالله جهانگرد همچنین با تاکید بر فرهنگ بومی‌در حوزه ICT تصریح کرد: این فرصت، امکان از بین بردن نابرابری جنسیتی در فاوا را هر چه بیشتر فراهم می‌کند.

داوود محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم با اشاره به اینکه تخصص و تعهد معیار افزایش شانس انتخاب است، ضمن انتقاد از برخی محدودیت‌ها برای انتخاب افراد گفت: کشور ما نباید از این خدمات محروم شود.

دبیرکل مدیریت ارتباطات یونسکو در ایران هم در این باره افزود: هیچگاه به اندازه پدیده این مقطع شاهد فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نبوده ایم.

امیرعباس تقی پور نیز با مصداق ارزش آفرینی نوید بخش اظهار داشت: با به حداقل رساندن آسیب‌های فاوا، موجب کمک به پیشرفت‌های جدید بشریت می‌شویم.
 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۴۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما