۰

آیفون ۱۴ با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۰
آیفون ۱۴ با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود
آیفون ۱۴ با چه ویژگی‌هایی عرضه می‌شود

آی‌تی‌من- حدودا پنج ماهی تا عرضه نسخه بعدی آيفون باقی مانده، اما هر روز شاهد انتشار اخبار و شایعاتی پیرامون آیفون ۱۴ اپل هستیم.
بر این اساس گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل عریض‌ترشدن ماژول دوربین و همچنین اطلاعاتی که از این کمپانیمنتشر شده دوربین قرار گرفته در پنل پشتی به سنسور ۴۸مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.
این موضوع باعث ایجاد تفاوتی بزرگ میان تصویر برداری باiPhone 13 و ‌iPhone 14 شرکت اپل خواهد شد.
علاوه بر عریض‌تر شدن، ارتفاع ماژول دوربین نیز ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین بیرون زدگی دوربین‌هااز پنل پشتی حدود ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.
این ماژول دوربین جدید باعث می‌شود طراحی پرچمدار آیندهاپل نسبت به نسل‌های قبلی از تفاوتی چشمگیری بهره ببرد.
در گذشته پیش بینی‌های دقیقی در رابطه با قدم‌های بعدیشرکت اپل شده بود که اکثر آن‌ها به حقیقت پیوست.
بر این اساس احتمال می‌رود این پیش بینی نیز توسط شرکت اپل به یک طراحی برای ماژول دوربین آیفون 14 پرو و پرو مکس تبدیل شود.
در بعضی دیگر از سایت‌ها اعلام شده است که اپل قصد دارد ماژول بیرون زده دوربین را به صورت کامل حذف کند و این کاربا ضخیم‌تر شدن شاسی بدنه صورت می‌گیرد.
شایعه دیگری که باعث جلب توجه کاربران شد، از بین رفتن ناچ در بالای صفحه نمایش‌های گوشی این کمپانی است. با توجه به نسبت ۸۵ درصدی نمایشگر به پنل جلویی که اکثر گوشی‌هایپرچمدار از این طراحی استفاده می‌کنند، احتمال تغییر در طراحینمایشگرهای آیفون‌ها وجود دارد.
کمپانی اپل باید برای حفظ محبوبیت و فروش بالای خود دست به تغییر در طراحی نمایشگر بزند؛ زیرا از سال ۲۰۱۷ تا به امروز اکثر گوشی‌های این شرکت از طراحی نمایشگر یکسانی بهره می‌برند و تنها در نسخه‌های سری iPhone 13 ناچ‌ها کمی‌کوچک‌تر شدند. با این وجود اکنون زمان حذف این ناچ‌ها از بالاینمایشگر رسیده و اپل فرصت این تغییر را در سری iPhone 14 دارد.
• حذف ناچ در پرچمداران سری آیفون 14
با توجه به دیگر شایعه‌های منتشر شده اپل طراحی ناچ را به صورت کلی از بین خواهد برد، اما این تغییر در نسخه‌های پرو اعمال خواهد شد.
از چند سال پیش کاربران خواستار حذف ناچ از بالای نمایشگرگوشی‌های پرچمدار اپل هستند و پس از اعتراض کاربران شرکت اپل تنها این ناچ را کوچک‌تر کرد، اما آن را حذف نکرد.
پس از معرفی آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ کاربران و دیگرکمپانی‌های تولید کننده مجذوب این طراحی شدند، اما اکنون دیگر نوبت به تغییر در طراحی رسیده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مینگ چی کو این ناچ در نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون 14 با دو بریدگی در بالای نمایشگر تعویضخواهد شد.
این موضوع بدان معنی است که شاهد عرضه پرچمدارانی از سوی کمپانی اپل خواهیم بود که طراحی مشابه Galaxy S22 Ultra یا Galaxy Z Flip 3 شرکت سامسونگ خواهند داشت.تحلیلگر اپل ادعا می‌کند جای ناچ با دو بریدگی دایره‌ای و بیضی شکل عوض خواهد شد که در این بریدگی‌ها دوربینسلفی و فناوری تشخیص چهر سه بعدی اپل یعنی Face ID قرار خواهد گرفت.
بعضی دیگر از سایت‌ها بر این باورند اپل باید از فناوری‌هایقرار گرفته در بالای نمایشگر بکاهد تا بتواند طراحی آیفون بدون ناچ را به حقیقت تبدیل کند.
در حال حاضر اکثر منابع بر این باورند که طراحی ناچ به بریدگی دایره‌ای و بیضی شکل تغییر پیدا خواهد کرد و اینموضوع توسط منابع چینی مثل Weibo تایید شده است.
یکی دیگر از طراحی‌هایی که احتمالا اپل قصد دارد آن را تغییردهد، ماژول دوربین در پنل پشتی است. اگر به گوشی‌های گران قیمت شرکت اپل مثل Galaxy S22 Ultra نگاه کنید متوجه می‌شود که خبری از بیرون زدگی ماژول دوربین در پنل پشتینیست؛ زیرا دوربین‌ها دیگر در ماژول قرار نمی‌گیرند و تنها سنسورها با برآمدگی ناچیزی در پنل پشتی قرار دارند.
سری آیفون 13 دارای برآمدگی ماژول دوربین است که بسته به مدل دو یا سه دوربین را در خود جای داده است. این طراحی به احتمال بسیار زیادی به حقیقت بپیوندد و بدنه دستگاه نسبت به قبل ضخیم‌تر می‌شود.
این موضوع دارای نکات مثبتی مثل پشتیبانی از فناوری‌هایبیشتر و باتری با ظرفیت بالاتری است و در مقابل، وزن دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و شاید در دست گرفتن آن به دلیلبدنه‌ای ضخیم چندان حس خوبی را به کاربران منتقل نکند.
در مورد شاسی سری آیفون 14 گفته می‌شود اپل برای اولین باراز تیتانیوم برای ساخت بدنه گوشی استفاده خواهد کرد. اینبدنه جایگزین فولاد یا استیل ضد زنگ خواهد شد که می‌توانددستگاه مورد نظر را مقام‌تر از دیگر گوشی‌های موجود در بازار کند.
این خبر ابتدا توسط Morgan Chase منتشر شد و به دلیلاستفاده اپل از تیتانیوم در Apple Watch Series 7 این احتمال وجود دارد که اپل گوشی‌های خود را از تیتانیوم بسازد.
استفاده از تیتانیوم باعث می‌شود گجت در برابر خط و خش مقاوم‌تر شود و همچنین از نظر سختی بدنه تیتانیوم رقیبفولاد است. بر این اساس احتمال دارد اپل برای مقاوم‌تر کردن گوشی‌های خود از چنین طراحی جذابی بهره ببرد، ناگفته نماند وزن تیتانیوم نسبت به فولاد سبک‌تر و در صورت ضخیم‌ترشدن بدنه دستگاه وزن گوشی افزایش پیدا نخواهد کرد.
یکی دیگر از موضوعاتی که کاربران علاقه دارند اطلاعاتی در رابطه با آن به دست بیاورند آیفون فولد یا همان گوشی تاشو اپل است. در گذشته اطلاعاتی منتشر شد که اپل در سال ۲۰۲۳ یا۲۰۲۴ گوشی تاشو خود را معرفی خواهد کرد و همچنان اطلاعاتی از آن در دسترس کاربران وجود ندارد. به همین دلیلانتظار نمی‌رود اپل در رویداد معرفی iPhone 14 از iPhone Foldیا iPhone Flip رونمایی کند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۵۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما