۰
وزیر صنعت:

شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند
شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند

آی‌تی‌من- سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی ارتقای تولید دانش بنیان‌ با تشبیه شرکت‌های دانش بنیان به لوکوموتیو اقتصادی کشور گفت: این مجموعه‌ها همچون لوکوموتیوی هستند که دیگر واگن‌های صنعتی را هم به حرکت درمی آورند. باید سهم این شرکت‌ها در توسعه کشور ارتقا یابد.

وی افزود: ضروری است که سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید دانش بیشتر شود. یعنی نگاه وزارت صمت این است که اقتصاد دانش بنیان تولید را در کشور افزایش دهد.

فاطمی امین ادامه داد: طی سال‌های گذشته در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدامات مؤثری انجام شده, زیست بوم این مجموعه‌ها در کشور رشد معناداری کرده و زیرساخت‌های آن همچون صندوق‌ها شرکت‌ها و خدمات مورد نیاز برای فعالیت آنها شکل گرفته است.

به گفته وزیر صمت، در نشست امروز ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۳۰ شرکت بزرگ اقتصادی حضور دارند. ما معتقدیم که در زیست بوم نوآوری و فناوری طرف عرضه خیلی خوب شکل گرفته و شرکت‌های دانش بنیان ارائه خدمات می‌کنند اما تعداد شرکت‌های متقاضی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به خالی بودن جای شرکت‌های بزرگ در زیست بوم فناوری و نوآوری گفت: بزرگ شدن اقتصاد دانش بنیان نیازمند ورود این شرکت‌ها به این عرصه است. این نشست هم با هدف اتصال شرکت‌های بزرگ اقتصادی به مجموعه‌های دانش بنیان و خدمات و بازار آنها برگزار شد.

فاطمی امین معتقد است که اقتصاد دانش بنیان علاوه بر نیروی انسانی و سرمایه به دانش نیز نیاز دارد. سهم دانش در رشد و توسعه کشور بسیار بالا است و باید تلاش کنیم صنایع دانشی هم در کشور ایجاد شود.
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما