۰

تشخیص کرونا با گوشی‌های هوشمند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
تشخیص کرونا با گوشی‌های هوشمند
تشخیص کرونا با گوشی‌های هوشمند

آی‌تی‌من- اپلیکیشن تشخیص کووید ۱۹ با درصد خطای پایین قادر است نوع کرونا اومیکرون و دلتا را تشخیص دهد.

این اپلیکیشن که ResApp نام دارد، به گونه‌ای طراحی شده که قادر است با ضبط صدای افراد و تجزیه و تحلیل این صداها، فرد مبتلا به کووید-19 را تشخیص دهد و برای این عملیات از میکروفن‌های گوشی استفاده می‌کند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن ResApp معتقدند میزان دقت این اپ همانند تست‌هایی است که افراد در خانه و مراکز درمانی یا بیمارستان‌های آزمایش کرونا ویروس انجام می‌دهند و نرخ‌ مثبت یا منفی آزمایش را با دقتی مشابه آزمایش آنتی‌ژن فوری نشان می‌دهد.

همچنین سخنگوی شرکت سازنده برنامه تاکید می‌کند که دقت این اپلیکیشن در واقع از دقت «اندازه‌گیری شده در دنیای واقعی» فراتر است. حساسیت تست سریع آنتی ژن با آزمایشاتی که بیماران در خانه انجام می‌دهند، برابری می‌کند.

اپلیکیشن ResApp قادر است صدای سرفه کاربران را بررسی کرده و کووید ۱۹ را از سایر بیماری‌های تنفسی مانند ذات‌الریه یا آسم تشخیص دهد.

این اپ با غربالگری صدای کاربران حتی می‌تواند مشکلات تنفس افراد مبتلا به آپنه خواب را نیز تشخیص دهد، بنابراین ResApp می‌تواند به سرعت به ابزاری مهم و در دسترس برای تشخیص سریع و دقیق عفونت کرونا (کووید-19) با ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما