۰

حمایت از تبدیل فضاهای بلااستفاده شهری برای کارآفرینی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
حمایت از تبدیل فضاهای بلااستفاده شهری برای کارآفرینی
حمایت از تبدیل فضاهای بلااستفاده شهری برای کارآفرینی

آی‌تی‌من- سورنا ستاری در بازدید از کارخانه‌ای در شهر ری، تاکید کرد که این کارخانه می‌تواند به یک مرکز نوآوری برایخلق ایده‌های جدید و حل مسائل و مشکلات شهری تبدیل شود.

وی با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریو شهرداری‌ها برای تحقق شهر خلاق و هوشمند گفت: شهر هوشمند جایی است که شهرداری به عنوان یک شتابدهنده کسب و کار عمل می‌‌کند. این فضاهای بالقوه و استثنایی که در شهر بدون استفاده مانده و برای شهروندان باعث دردسر و مزاحمت بوده، می‌تواند به مراکزی برای کسب و کار جوانان خلاق تبدیلشوند و متناسب با قابلیت‌ها، محیط و شرایط شهر را تغییردهد.

وی با اشاره به تجربه موفق تبدیل اماکن متروکه و قدیمی‌در تهران و سایر شهرها به مراکز و کارخانه‌های نوآوری و صنایعخلاق گفت: این مرکز، به عنوان یک مرکز تاریخی که نماد صنعتی شدن است، ظرفیتی ارزشمند به شمار می‌رود تا به عنوان یک مرکز نوآوری و خلاق شهری استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ضرورت نقش آفرینی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بازآفرینی و توسعه ایندست اماکن گفت و ادامه داد: معاونت علمی و فناوری از اینروند حمایت می‌کند تا تحولات در این دست زیرساخت‌ها و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری محقق شود.

ستاری، با اشاره به انجام مطالعات و آغاز مقدمات بازسازی‌هاگفت: مهم‌ترین موضوع، تثبیت مالکیت شهرداری روی اینفضاهاست که خوشبختانه انجام شده است. 
 
 
کد مطلب : ۲۷۸۶۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما