۰

بالاترین نرخ رشد اینترنت به همراه اول اختصاص یافت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
بالاترین نرخ رشد اینترنت به همراه اول اختصاص یافت
بالاترین نرخ رشد اینترنت به همراه اول اختصاص یافت

آی‌تی‌من-  مقایسه آمارهای سازمان رگولاتوری در شاخص توسعه ارتباطات پهن‌باند سیار برای فصل پاییز و زمستان سال قبل، نشان می‌دهد، همراه اول با 5.56 درصد، رایتل با 3.95 و ایرانسل با 2.95 درصد به ترتیب بیشتر میزان پیشرفت و توسعه را در این شاخص داشته‌اند.

بررسی جزیی‌تر این آمار گویای آن است که همراه اول با رشدی قابل ملاحظه و ظرف 3 ماه، توانسته تعداد مشترکان نسل 4G خود را از بیش از 40 میلیون مشترک در پایان فصل پاییز به بیش از 42 میلیون مشترک در زمستان 1400 برساند. به عبارت دیگر اپراتور اول با ارتقای پرشتاب شبکه خود در این مقطع توانسته، 2 میلیون ایرانی دیگر را از شبکه پرسرعت نسل 4 برخوردار کند.
این در حالیست که میزان سرعت ایرانسل در همین مقطع و شاخص، تقریبا نصف سرعت همراه اول و حتی کمتر از اپراتور رایتل بوده است. به این ترتیب که ایرانسل از پاییز تا زمستان سال قبل توانسته تعداد مشترکان نسل 4G خود را از بیش از 34 میلیون مشترک در پایان فصل پاییز به بیش از 35 میلیون مشترک برساند. 

تعداد مشترکان رایتل نیز در این بخش از 3 میلیون مشترک به 4 میلیون مشترک رسیده است.

نکته دیگر در قیاس عملکرد اپراتورها در شاخص توسعه ارتباطات پهن‌باند سیار برای فصل پاییز و زمستان سال 1400 اینکه، همراه‌اول در مجموع نسل‌های 3G و 4G توانسته بیش از 51 میلیون ایرانی را از نعمت اینترنت پرسرعت سیار برخوردار کند.

در همین حال میزان مشترکان تحت پوشش شبکه 3G و 4G ایرانسل اما کمی‌بیش از 40 میلیون مشترک است و به این ترتیب ایرانسل در بخش توسعه ارتباطات پهن‌باند، 11 میلیون مشترک کمتر از همراه اول را تحت پوشش دارد.

اپراتور رایتل هم اگرچه رشد سریع‌تری در توسعه شبکه پهن‌باند خود از ایرانسل به ثبت رسانده، اما در مجموع نسل‌های 3 و 4،(پهن‌باند سیار) تنها 4 میلیون مشترک در این شاخص را تحت پوشش شبکه خود دارد.

در نهایت اینکه بررسی آماری عملکرد اپراتورها در ارتقای سایت‌ها و برخورداری ایرانیان بیشتر از نعمت ارتباطات پرسرعت نشان می‌دهد همراه‌ اول با تعهد و شتاب بیشتر در این بخش نیز پیشران و پیشتاز است.
 
کد مطلب : ۲۷۸۷۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما