۰
وزیر آموزش و پرورش:

پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند
پژوهش سراهای دانش آموزی به خانه خلاق بدل شوند

آی‌تی‌من- یوسف نوری در شانزدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برگزار شد عنوان کرد: شهید تهرانی مقدم در دوران تحصیل ۵۰ نمونه ثبت اختراع داشت؛ از سوی دیگر سعید کاظمی ‌آشتیانی که دبیر هم بودند در زمینه سلول بنیادی گام‌های خوبی برداشتند.

وی افزود: محسن فلاحی که امسال دکترای هوش مصنوعی خود را به پایان می‌رساند در یک مسابقات جهانی تحت عنوان زیمنس نفر اول جهان شد. 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سال ۱۹۹۷ که هوش مصنوعی به کمک انسان آمد انسان در مقابل کامپیوتر شکست خورد و آنها متوجه شدند که می‌توانند از پتانسیل هوش‌مصنوعی به خوبی بهره ببرند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش پیش بینی شده که در بازار آینده از هر ۱۵ نفر حتماً یک نفر ربات خانگی خواهد داشت و این می‌تواند در کشور ما با جمعیت ۸۰ میلیون نفری بازار خوبی را فراهم سازد.

نوری با تاکید بر اینکه حوزه هوش مصنوعی یک از حوزه‌های جذاب و جدید است گفت: اگر یک الگوی تجاری مناسبی وجود داشته باشد محققان می‌توانند با حضور در شرکتهای دانش بنیان، مراکز رشد، مراکز خلاق، پارک‌های علم و فناوری و غیره حضور پیدا کنند و تولیدات خود را در این عرصه به بازار وارد سازند.

وی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم اشتغال‌زایی در زمینه هوش مصنوعی بیش از گذشته شود، گفت: خانه‌های خلاق فضای بهتری هستند که می‌توانند زمینه فعالیت دانش آموزان در حوزه‌های مختلف خصوصاً هوش مصنوعی را فراهم کنند. اگر پژوهش سراهای ما تبدیل به خانه‌های خلاق شوند این زمینه برای دانش آموزان فراهم خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش اکنون ما ۶۴ پژوهش سرای دانش آموزی داریم که با همکاری معاونت علمی و فناوری تحهیز شده‌اند؛ اینها می‌توانند به عنوان یک مرکز خلاق یا مرکز رشد، محلی برای توسعه ایده‌های فناورانه دانش آموزان باشند.

وی افزود: برای تحقق شعار سال در سال جاری اردوگاه شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش تبدیل به مرکز نوآوری و فناوری‌های نرم، فرهنگی و آموزشی خواهد شد.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۸۷۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين