۰

محصولات معرفی شده گوگل در مراسم I/O

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
محصولات معرفی شده گوگل در مراسم I/O
محصولات معرفی شده گوگل در مراسم I/O

آی‌تی‌من- محبوب‌ترین سری گوشی‌های شرکت گوگل در حال حاضر سری پرچمدار Pixel هستند و در این رویداد کمپانی Google تصمیم گرفت که از جدیدترین نسخه این سری یعنی Pixel 7 رونمایی کند. در کنار این گجت از نسخه Pixel 7 Pro و گوشی Pixel 6a نیز رونمایی شد.

 گوشی‌های جدید شرکت گوگل
گوشی‌های سری پیکسل این کمپانی همیشه به دلیل پشتیبانی از برنامه‌های جذاب ویرایش تصویر و ویدیو مورد توجه علاقه‌مندان به تصویر برداری قرار می‌گیرند. اکنون این گجت‌های جدید به دلیل پشتیبانی از تراشه قدرتمند از ویژگی‌های بسیاری بهره می‌برند.

اولین دستگاهی که در این رویداد معرفی شد گوشی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو بود که متاسفانه این شرکت اطلاعات چندان زیادی را از این گوشی هوشمند منتشر نکرد. تنها موضوعی که در رابطه با این دستگاه مشخص است پشتیبانی این دو گجت از تراشه به روز شده کمپانی Google یعنی Google Tensor SoC است.

نسل قبلی این پردازنده Google Tensor نامیده می‌شد که نتوانست طبق ادعای گوگل نظر کاربران را جلب کند. در ابتدا این کمپانی ادعا می‌کرد که این پردازنده توانایی رقابت با جدیدترین تراشه‌های شرکت اپل مثل Apple A14 Bionic (جدیدترین پردازنده شرکت اپل زمان عرضه پیکسل 6) را دارد.

اما پس از عرضه پیکسل 6 و انجام شدن تست‌های مختلف مشخص شد که این دستگاه نمی‌تواند با پرچمداران شرکت سامسونگ و اپل رقابت کند و قدرت سخت افزاری آن از پردازنده A12 Bionic یعنی گوشی iPhone XS شرکت اپل که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد، کم‌تر است.

با این وجود شاید یک ارتقا در تراشه بتواند باعث شود که پردازنده گوشی‌های سری پیکسل قدرت رقابت با دیگر پرچمداران موجود در بازار را به دست بیاورند. جالب است بدانید این کمپانی در کنار این دو پرچمدار از گوشی پیکسل 6a نیز رونمایی کرد و آن را به پردازنده نسل قبلی خود یعنی Google Tensor مجهز کرد.

در این رویداد تصاویری از پنل پشتی سری پیکسل 7 منتشر شد که طراحی آن بسیار به پنل پشتی سری Pixel 6 شباهت دارد. تفاوت اصلی میان این دو سری وجود یک نوار مستطیل شکل برای قرار گرفتن دوربین‌های این دستگاه است که از آلومینیوم ساخته شده است. این موضوع باعث می‌شود هنگام در دست گرفتن گجت حس خوبی به کاربران منتقل شود و افراد حس در دست گرفتن یک گوشی میان‌رده یا ارزان قیمت را نداشته باشند.

در پنل پشتی نسخه معمولی، دو دوربین و در پنل نسخه‌ی پرو سه دوربین برای تصویر برداری در اختیار افراد قرار گرفته است که تفاوتی نسبت به نسل قبلی ندارد. در کنار این گوشی‌ها، گجت ۴۹۹ دلاری این کمپانی یعنی پیکسل 6a نسبت به نسخه قبلی تفاوت بسیار زیادی نداشته، اما از پردازنده‌ای جدیدتر نسبت به نسخه قبلی پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر این گجت از پنل OLED ساخته شده که یک پنل با کیفیت محسوب می‌شود. در پنل پشتی نیز همچنان دو دوربین برای تصویر برداری در اختیار افراد قرار گرفته که می‌توان از آن برای تصویر برداری استفاده کرد. تا به اینجا اطلاعات منتشر شده در رابطه با گجت‌های معرفی شده شرکت گوگل در رویداد I/O ۲۰۲۰ پرداختیم، در ادامه ساعت هوشمند پیکسل را بررسی خواهیم کرد.

 ساعت پیکسل
پس از انتشار شایعه‌های بسیار سرانجام گوگل اعلام کرد که ساعت هوشمند پیکسل توسط این شرکت طراحی و تولید شده است. این گجت هوشمند تقریبا بدون حاشیه‌ی صفحه نمایش است و ظاهری بسیار مدرن دارد. بر اساس ادعای Google ساعت هوشمند پیکسل در پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد و از سیستم عامل Wear OS 3 پشتیبانی خواهد کرد. این گجت با نرم افزار Fitbit یکپارچگی خاصی خواهد داشت و در کنار گوشی‌های سری Pixel 7 به بازار عرضه خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از این ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 هدفون Pixel Buds Pro
تا زمان عرضه پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مدت زمان بسیاری باقی مانده، اما اگر قصد دارید که یکی از جدیدترین گجت‌های این کمپانی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود به سراغ خرید Pixel Buds Pro بروید که قیمت ۱۹۹ دلاری دارد.

این گجت در تاریخ ۲۸ ژانویه (۶ مرداد) به بازار عرضه خواهد شد و از ویژگی‌هایی مثل IPX4 (گواهینامه مقاومت در برابر نفوذ آب) و Noise Cancelation (حذف صدای اضافی) پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند در صورت اتصال این هدفون‌ها به گوشی‌های سری پیکسل امکان استفاده از ویژگی Spatial Audio (صدای فضایی) نیز وجود دارد.

 اندروید 13
در حال حاضر جدیدترین سیستم عامل شرکت گوگل که برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده اندروید 12 نامیده می‌شود، این سیستم عامل برای اکثر گوشی‌های موجود در بازار منتشر شده است. پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی از عرضه این گجت اکنون نوبت به معرفی سیستم عامل جدیدتر یعنی اندروید 13 رسیده است. این سیستم عامل در حال حاضر در حالت بتا قرار دارد و کاربران می‌توانند دومین نسخه بتا این سیستم عامل را دریافت کنند. اندروید 13 نسبت به قبل تغییرات چشمگیری داشته و از اصلی‌ترین تغییرات این سیستم عامل می‌توان به تغییر در بخش ظاهر آن اشاره کرد. اکنون آیکون‌ها، بخش تنظیمات و دیگر قسمت‌های این سیستم عامل ظاهری مدرن‌تر دارند. با گذشت زمان و انتشار نسخه‌های بتا اطلاعات بیشتری از ظاهر این سیستم عامل به دست خواهیم آورد.

 عینک AR گوگل
آخرین گجتی که در این رویداد معرفی شد عینک AR این کمپانی بود. این شرکت اعلام کرد که در حال کار کردن روی یک جفت عینک هوشمند است که از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. این عینک بر اساس ادعای گوگل برای شکستن موانع ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اولین نمونه‌ای که توسط Google به نمایش درآمد می‌توانست گفتار را به نوشتار تبدیل کند. متاسفانه گوگل اطلاعاتی از زمان عرضه، قیمت و نام اصلی این گجت فاش نکرد و به همین دلیل نمی‌توان چندان به بررسی این عینک هوشمند پرداخت.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما