۰

شهروندان روسیه سراغ فیلترشکن‌ها رفتند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
شهروندان روسیه سراغ فیلترشکن‌ها رفتند
شهروندان روسیه سراغ فیلترشکن‌ها رفتند

آی‌تی‌من-  بانک آتکریتیه (Otkritie) روسیه یک نظرسنجی با جامعه آماری 1000 نفر بین 18 تا 65 سال ساکن شهرهای با بیش از 100 هزار نفر جمعیت انجام داده و به این نتیجه رسیده که یک‌چهارم شهروندان روسیه همچنان از طریق سرویس‌های وی‌پی‌ان به منابع مسدود شده در روسیه همچون فیس بوک و اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنند.

در گزارش بانک آمده است: نزدیک به یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان (30 درصد) به علت نیاز به استفاده از وی‌پی‌ان بازدید خود را از این خدمات [اینستاگرام و فیس بوک] کاهش داده‌اند. 26 درصد درصد استفاده از فیس بوک، اینستاگرام و سایر سرویس‌های مسدود شده را متوقف نکرده‌اند، چراکه استفاده از آن‌ها ممنوعیت قانونی ندارد. اکثر کاربرانی که اقدام به این کار می‌کنند، همچون سابق، در اورال (32 درصد) و مسکو (30 درصد)، کمترین آن‌ها - در ناحیه فدرال جنوبی (15 درصد) ساکن هستند.

بر اساس تحقیقات، پس از مسدود شدن فیس‌بوک، اینستاگرام و سایر سرویس‌ها در روسیه تعدادی از شهروندان سن‌پترزبورگ و ایالت لنینگراد (48 درصد)، ساکنان قفقاز شمالی (24 درصد) و خاور دور (31 درصد) به استفاده از این سرویس‌ها خاتمه داده‌اند. 5 درصد به خاطر هراس، از استفاده از خدمات مسدود شده دست کشیده‌اند.

بر طبق نظرسنجی، در روسیه 90 درصد از پاسخ‌دهندگان بیش از پنج سال است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های روسی وی‌کی (VK) و اوکی (OK) توسط 88 درصد از کاربران استفاده می‌شود، 4 درصد دیگر نیز پس از مسدودشدن شبکه‌های اجتماعی خارجی اقدام به استفاده از آن‌ها نموده‌اند. 2 درصد از شهروندان از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های روسی استفاده نمی‌کنند، اما قصد دارند آن‌ها را جایگزین شبکه‌های خارجی کنند.

6 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند قصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های روسی را ندارند. 71 درصد از روس‌ها گفته‌اند از آنالوگ‌های روسی اپ استور و گوگل پلی استفاده خواهند کرد. 9 درصد نسبت به این ایده نگرش منفی دارند و معتقدند که ساخت آنالوگ مؤثر در روسیه امکان‌پذیر نخواهد بود. 8 درصد گفته‌اند همچنان به دنبال راه‌هایی برای استفاده از اپ‌استور و گوگل پلی خواهند بود و 11 درصد به‌هیچ‌وجه از چنین سرویس‌هایی استفاده نمی‌کنند.
 
مرجع : سایبربان
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۸۸۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما