۰
تا پایان خرداد سال جاری انجام می‌شود

اجرای امضای الکترونیکی پزشکان در بستر موبایل

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
اجرای امضای الکترونیکی پزشکان در بستر موبایل
اجرای امضای الکترونیکی پزشکان در بستر موبایل

آی‌تی‌من- محمد رییس‌زاده گفت: برای تحقق امضای الکترونیکی بهعنوان وظیفه قانونی که مجلس در بودجه ۱۴۰۱ در زمینه اجراینسخه الکترونیکی به عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته استتاکنون نزدیک به ۷۰ هزار کارت هوشمند دارای امضایالکترونیکی؛ صادر شده است.

وی افزود: به همین منظور هر کدام از پزشکان درخواستی برایامضای الکترونیکی داشته باشند در کمترین زمان کارت امضایالکترونیکی آنها صادر خواهد شد چون معطلی و در نوبت دریافتکارت برای پزشکان نداریم.

رییس‌زاده افزود: در بحث اجرای نسخه الکترونیکی جامعه پزشکیحداکثر همکاری را داشتند، در این زمینه همکاری پزشکان،داروسازان، دندانپزشکان و سایر گروه های پزشکی را شاهد بودیمکه خوشبختانه اکنون به این وضعیت رسیده‌ایم.
رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: یکی از فعالیت هایی کهسازمان نظام پزشکی برای تحقق امضالی الکترونیکی پزشکانانجام داد، بحث آموزش نسخه الکترونیکی بود تا با این اقدام همهپزشکان و همکاران با این ساختار و آموزش بیشتر آشنا شوند.

بر اساس این گزارش طرح نسخه الکترونیکی از اول دی‌ماه ۱۴۰۰به صورت رسمی در کشور برای اجرای پرونده الکترونیکی سلامتاجرا شد، پرونده الکترونیکی سلامت شامل همه اسناد و مدارکتشخیصی و درمانی و دارویی بیماران است. پرونده‌ای که بایدبتوان با یک کد ملی و شماره تلفن همراه به آن دسترسی پیدا کرد ودر کشور و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز از سوی مراکز بهداشتی ودرمانی قابل مشاهده باشد.

براساس اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، در حال حاضر بیش از۹۸ درصد نسخ بیمه‌شدگان این سازمان به صورت الکترونیکی استو بیشتر استان‌ها نیز بیش از ۹۸ درصد نسخ خود را به صورتالکترونیکی صادر می‌کنند.

براساس آمار این سازمان، همچنین از مجموع ۸۶ هزار و ۲۵۸پزشک طرف قرارداد با این سازمان، ۷۷ هزار و ۳۰ نفر نسخه‌های۱۰۰ درصد الکترونیکی می‌نویسند و ۴ هزار و ۱۲۱ نفر بین ۸۰ تا۱۰۰ درصد نسخه‌ها را تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به صورت تمامالکترونیکی نوشته‌اند.  تعداد ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نسخه الکترونیکیننوشته‌اند.

براساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزشپزشکی، با همکاری سه وزارتخانه‌ بهداشت، ارتباطات، اطلاعات وبیمه‌ها، طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی تا پایان سال جاری کاملاجرا خواهد شد.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۸۸۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين