۰

آیفون 13 پرفروش‌ترین گوشی سال 2022

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳
آیفون 13 پرفروش‌ترین گوشی سال 2022
آیفون 13 پرفروش‌ترین گوشی سال 2022

آی‌تی‌من- در حالی آیفون ۱۳ جایگاه اول را در میان پرفروش‌ترینگوشی‌های دنیا به خود اختصاص داده است که مشکلات زیادی در زنجیره تامین پرفروش‌ترین گوشی دنیا وجود داشته و دارد.

موسسه تحقیقاتی IDC هرچند آمار و ارقامی ارایه نکرده اما از آنجاییکه آیفون ۱۲ و ۱۱ به‌ترتیب پرفروش‌های گوشی‌هایسال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ بودند، این موضوع در مورد آیفون ۱۳ نیز قابل انتظار بود. این گوشی هم‌اکنون به قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

نزدیک‌ترین رقیب آیفون ۱۳ در این لیست، آیفون ۱۳ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بوده است که رده دوم قرار گرفته است.‌ آیفون ۱۳ پرو نیز در رده سوم جای گرفته است. با اینحال، آیفون ۱۳ مینی نتوانسته در میان پنج گوشی اول قرار بگیرد. این موضوع، علاقه مشتریان به نمایشگرهای بزرگتر را بیشتر نشان می‌دهد.

در مجموع، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ حدود ۸۴ درصد از کل درآمدهای اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۲ را تشکیل داده‌اند. بقیهدرآمدها نیز از فروش آیفون SE 2022 و سری آیفون ۱۲ و ۱۱ بوده است.

چیزی که مشخص است این که اپل ظاهرا دو سایز عالی برایگوشی‌های خود پیدا کرده است که با اقبال مشتریان مواجه شده است.

در سه ماهه گذشته، دو آیفون با سایز نمایشگر ۶.۱ اینچی جزو پنج محصول پرفروش‌ بوده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که سایز ۶.۱ اینچی محبوب‌تر از سایزهای قبلی ۵.۸ یا ۴.۷ اینچی است.

اما نکته جالب‌تر اینکه سایز ۶.۷ اینچی نیز فروش خوبیداشته است و به همین‌خاطر امسال احتمالا آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی بهترین فروش را در بین سایر مدل‌هایاین سری داشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد مطمئنا اپل می‌تواند چهار گوشی از پنج گوشی پرفروش دنیا را از آن خود کند.

از طرف دیگر، سامسونگ با گلکسی S22 ظاهرا نتوانسته فروش خوبی داشته باشد و هیچکدام از مدل‌های این سری در میان پنجگوشی پرفروش دنیا قرار نگرفته‌اند. در عوض، گوشی اقتصادیگلکسی A12 و گوشی میان‌رده گلکسی A32 در رده‌های سوم و پنجم جای گرفته‌اند.

البته سامسونگ پیشتاز بازار گوشی‌های میان‌رده است و دو گوشی گلکسی A12 و A32 با موفقیت جایگزین گوشی‌هایسال گذشته گلکسی A13 و A33 شده‌اند و هدف اصلی سامسونگبرای ارایه گوشی‌های 5G در همه رده‌های قیمتی را به خوبیتامین کرده‌اند.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما