۰

تاثیر پاداش نقدی خرید یا ( کش بک) در افزایش تعداد مشتریان

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
تاثیر پاداش نقدی خرید یا ( کش بک) در افزایش تعداد مشتریان
تاثیر پاداش نقدی خرید یا ( کش بک) در افزایش تعداد مشتریان

کش بک در واقع بخشی از سیستم ارتباط با مشتری یا همان باشگاه مشتریان است که تاثیر بسزایی در وفقیت یک سامانه باشگاه مشتریان دارد.نرم افزار باشگاه مشتریان یک به یک ابزاری توانمند جهت افزایشمشتریان هر کسب و کارمی باشد، که در نتیجه منجر به افزایش درآمد و رونق آن کسب و کار خواهد شد.

با استفاده از مزایای متعدد باشگاه مشتریان، علاوه بر رونق کسب و کار خود، میتوان به اهداف دیگری نظیر حفظ مشتریان فعلی و همچنینجمع اوری یک بانک اطلاعاتی بزرگ و سودمند دست یافت.

سرویس کش بک یک ایده جدید در تجارت های الکترونیکی است به منظور جذب مشتری های جدید در سامانه های باشگاه مشتریان و همچنین نگه داشتن مشتری های قدیمی که ممکن است خیلی از افراد آن را با تخفیف اشتباه بگیرند. کش بک شاید شبیه یک تخفیف باشد ولی معنی های متفاوتی دارد و به شکل های مختلف اجرا می شود.

شما با عضویت در سامانه باشگاه مشتریان مجموعه هایی که از سیستم کش بک در باشگاه خود استفاده می کنند و خرید کردن از این مجموعه هامی‌ توانید درصدی از کل مبلغ خرید تان را به شکل نقدی در حساب تان دریافت کنید یا اینکه به شکل اعتبار در کیف پول خودتان داشته باشید.

بر ای آشنایی بیشتر با این روش جدید باشگاه مشتریان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مهمترین مزیت های کش بک آشنا شویم.
 
نحوه کارکرد کش بک نقدی
 
شرکت هایی که صادرکننده کارت بانکی هستند یا سیستم‌ های واسطه در ازای معرفی مشتری به فروشگاه ها و باشگاه مشتریان مجموعه های مختلفو مراکز خرید، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند. قسمتی از این کمیسیونی که دریافت کردند را به عنوان سهم مشتری و کش بک به مشتری برمی گردانند.

در کسب و کارهای کوچک که دارای باشگاه مشتریان هستند اما پیاده سازی این روش بسیار ساده و برای مشتریان جذاب و هیجان انگیز است.

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه مواد غذایی، آتلیه عکاسی، بوتیک و یا هر کسب و کار دیگر از این قبیل هستید و از یک سامانه ارتباط با مشتری (باشگاه مشتریان) در این صورت میتوانید با استفاده از سیستم پاداش خرید بعد از خرید مشتریان، درصدی از مبلغ خرید را با عنوان کیف پول مجازی به حساب مشتری برگردانید و از طریق ارسال پیامک مشتریان را از مجودی کیف پول مجازیشان مطلع کنید.

این روش علاوه بر جذابیت برای مشتریان و تشویق آنان برای خرید مجدد از مجموعه شما، برای صاحبان کسب و کار نیز مزایای فراوانی دارد که عمده ترین آن بازگشت مشتری و تکرار خرید برای استفاده از شارژ کیف پول خواهد بود.

فرض کنید قیمت یکی از محصولات شما 100 هزار تومان است. هنگامی که مشتری این محصول را از شما خریداری می کند اگر از شما درخواست تخفیف کند و شما فرضا 20 هزار تومن تخفیف برای مشتری در نظر بگیرید، در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتری شما برای خرید مجدد به مجموعه شما برگردد و در ضمن گرفتن تخفیف را از توانایی های خود تلقی خواهد کرد نه مزایای کسب و کار شما و این تصور را خواهد داشت که هر کجا برود می تواند تخفیف مورد نظر خود را دریافت کند.

حال اگر شما از سیستم کش بک استفاده کنید همین محصول را بدون تخفیف به مشتری میفروشید و در عوض درصدی از مبلغ خرید را به مشتری باز میگردانید که در خرید بعدی میتواند استفاده کند.

در این صورت اگر مشتری شما برای خرید بعد مراجعه کند شما برای 2 خرید یک تخفیف داده اید و اگر به هر دلیلی برنگردد ضرری متوجه شما نخواهد بود.

همچنین شما می توانید به منظور ایجاد انگیزه در مشتریان وجهت یادآوری پیام هایی را در بازه های زمانی مشخص ارسال کنید و حتی برای استفاده از شارژ کیف پول مجازی تاریخ انقضاء تعیین کنید.

نحوه استفاده از کش بک
استفاده کردن از یک سرویس کش بک بسیار ساده است. برای شروع کار شما باید در یکی از سایت هایی که ارائه دهنده سرویس برگشت نقدی هستند ثبت نام انجام دهید و پروفایل خودتان را که شامل اطلاعات هویتی، حساب بانکی و … است را تکمیل کنید. در مرحله دوم شما می توانید لیستدسته بندی فروشگاه های آنلاین همان سایت را برای خرید کالا انتخاب کنید. برای هر فروشگاه درصد بازگشت وجه نقد می تواند متفاوت باشد یا برایبخشی از اجناس آن فروشگاه مشخص شده باشد. شما با انجام دادن یک خرید عادی، نهایی کردن خرید خودتان و واریز کردن آنلاین مبلغ کالاهای خریداری شده، می توانید کش بک را به حسابتان برگردانید. شما می توانید در مراحل بعدی که به آن فروشگاه مراجعه کردید از آن استفاده کنید.

مزایای کش بک
امروزه یکی از موضوعات داغ که در تجارت الکترونیک و به خصوص در زمینه باشگاه مشتریان مطرح است، استفاده از سرویس کش بک است. خیلی از کسب و کار های کوچک و بزرگ در سراسر جهان می خواهند با ارائه کردن این برنامه سود بیشتری کسب کنند و در بازار رقابتی خودشان، فرد برتر باشند. از جمله مزایای برگشت نقدی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1 . خرید های منظم و شکل گرفتن وفاداری مشتری در باشگاه مشتریان هر مجموعه ها
2 . معرفی کسب و کار به دیگر مشتریان بالقوه
3 . هزینه کمتر کش بک نسبت به برنامه‌ های بازاریابی دیگر
 
کلام آخر:
کش بک یا همان برگشت نقدی یکی از بهترین برنامه های بازاریابی برای جذب مشتری های جدید و به دست آوردن وفاداری مشتری های قدیم است. استفاده از روش بازگشت وجه نقد بسیار ساده است که مراحل استفاده از آن توضیح داده شد.
 
کد مطلب : ۲۷۸۸۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين