۰
از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات

مشکلات برگزاری مناقصات حوزه ICT در حضور وزیر ارتباطات تشریح شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

آی‌تی‌من-  در حاشیه بازدید عیسی زارع پور از چهارمین نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و دستاوردهای بخش خصوصی در این حوزه، که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد، رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ، مشکلات برگزاری مناقصات حوزهICT، اعتراض‌های فراوان در خصوص مناقصه‌گران و دغدغه مربوط به لزوم حمایت جدی از تولید داخل در مناقصات دولتی را در حضور وزیر ارتباطات تشریح کرد.

داوود ادیب در این باره خطاب به وزیر ارتباطات گفت: خریدهایی در برخی از سازمان‌ها، بانک‌ها و وزارت خانه‌ها انجام می‌شود که بسیار عجیب است و به نظر می‌رسد که کنترل مناسبی روی این خریدها از سوی نهادهای نظارتی وجود ندارد. درج نام‌های تجهیزات خارجی در مناقصات، شکست معاملات به جهت تغییر ماهیت خرید کالاها، خرید کالاهای خارجی در پوشش قطعات یدکی و جهت دهی مناقصات به خریدهای مورد نظر و ده‌ها رویکرد دیگر در خرید تجهیزات خارجی که دارای نمونه مشابه داخلی هستند از مصادیق رفتارهای مخربی است که بر خلاف شعار سال شاهد فراوانی آنها هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که موضوع استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی داخل کشور در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد حمایت اساسی وزیر ارتباطات قرار گرفته و زحمات و تلاش‌های این وزارتخانه در حمایت از محصولات بومی ‌و همچنین زحمات انجام پذیرفته در برگزاری کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بی اثر نشود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم در دولت سیزدهم موضوع ساخت داخلی و حمایت از محصولات بومی، با اولویت بسیار بالایی مورد توجه نهادهای نظارتی و قانون‌گذاران قرار گیرد و سازمان‌ها و نهادهای دولتی از محصولات داخلی که دارای تاییدیه‌های امنیتی هستند در شبکه‌های زیرساختی خود استفاده کنند.
در این راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این دغدغه‌ها، تاکید کرد: به هیچ وجه این تلاش‌ها بی اثر نخواهد شد و این موضوعات و گزارش مناقصات با رویکردهای جهت‌دار به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات منعکس و پیگیری‌های لازم از آن طریق صورت خواهد پذیرفت.
 
مرجع : اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات
کد مطلب : ۲۷۸۸۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما