۰
در نخستین روز حضور هیات ایرانی در ژنو انجام شد

دیدار وزیر ارتباطات با مقامات حوزه ICT ژاپن و نیجریه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۸
دیدار وزیر ارتباطات با مقامات حوزه ICT ژاپن و نیجریه
دیدار وزیر ارتباطات با مقامات حوزه ICT ژاپن و نیجریه

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز حضور در ژنو با یوجیساساکی معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن دیدار کرد.

معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات این کشور با وزیر ارتباطات ایران درباره نامزدی ژاپن برای عضویت در شورای ITU بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار به سوابق همکاری های دو کشور در حوزه ICT اشاره کرد و خواستار افزایش همکاری ها به خصوص در زمینه انتقال دانش و فناوری و برگزاری کارگاه های مشترک شد.

وزیر ارتباطات در ادامه این دیدار خواستار حمایت ژاپن از نامزدی ایران در شورای آی تی یو برای دوره چهارساله جدیدشد.

وزیر ارتباطات در دومین دیدار خود در حاشیه اجلاس جهانیجامعه اطلاعاتی ۲۰۲۲ با عیسی علی ابراهیم وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه و دبیر 2022 (WSIS) دیدار کرد.

در این دیدار به اهمیت طرح حکمرانی سایبری در اجلاس 2022(WSIS) تاکید شد و دو طرف این اجلاس را بستر مناسبی برایپیشبرد حکمرانی فضای مجازی دانستند.

وزیر ارتباطات در این دیدار به معرفی ظرفیت های بومی و فنی در اقتصاد پلتفرمی و دستاوردهای فضایی پرداخت و به امکان همکاری دو کشور به خصوص از طریق پارک های علم و فناوری تاکید کرد.
علی ابراهیم از همکاری در حوزه فضایی استقبال و برای افزایشسطح همکاری ها از وزیر ارتباطات ایران برای سفر به نیجریهدعوت کرد.

زارع پور نیز به در مقابل این دعوت از وزیر نیجریه‌ای برایسفر به ایران دعوت کرد.

در پایان این دیدار نیز مقرر شد هیات ها دو طرف درباره موضوعات همکاری مشترک به بحث و تبادل نظر بپردازند.
​​​​​​​
مرجع : وزارت ارتباطات
کد مطلب : ۲۷۸۹۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين