۰

تفاهم همکاری‌ میان نصر تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری

تاریخ انتشار
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
تفاهم همکاری‌ میان نصر تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری
تفاهم همکاری‌ میان نصر تهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری

آی‌تی‌من- در نشستی که به منظور امضای تفاهم‌نامه میان مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و نصر تهران در محل دبیرخانه این سازمان برگزار شد، حسین اسلامی،رئیس هیأت مدیره‌ سازمان، با بیان اینکه نصر تهران خانه‌ صنف و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوریچراغی برای همراهان این صنف است، گفت: هوش مصنوعیموضوعی است که مقام معظم رهبری به صورت صریح به آن پرداخته‌اند و برای همین نیاز است ما نیز اقدام ویژه‌ای در این‌باره انجام دهیم.

اسلامی‌‌با اشاره به گذشت چند ماه از وقوع جنگ در اوکراینگفت: در همین چند ماه گذشته روسیه در حوزه‌های رمزارزیتغییر فرمان داده است، اما ما هنوز تصویر روشنی در اینزمینه نداریم. اقتصاد دیجیتال در ایران هنوز نحیف است و ما موظفیم در این زمینه حرکتی مهم و جدی انجام دهیم.

رئیس هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام آمادگی کرد که این سازمان به عنوان یک رکن مشورتی و با اخذ نظرات متخصصان بخش خصوصی در محیطی داوطلبانه، صنفی و بی‌حاشیه می‌تواند در کنار مجموعه‌های تصمیم‌ساز کشور عمل کند.

میثم عابدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز طیسخنانی مساله مانع‌زدایی را از مهم‌ترین شعارهای سال دانست و گفت: تا زمانی که برخی دیدگاه‌ها تغییر نکند، مانع‌زداییانجام نمی‌شود و به تبع آن تولید دانش‌بنیان هم اتفاق نخواهد افتاد.

او با اشاره به تفاهمات انجام شده میان این مرکز و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات بیان کرد: در تلاشیم اقداماتی در راستای مانع زدایی در حوزه‌ اقتصاد دیجیتال انجام دهیم.

در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا معبودیان، رییسکمیسیون نرم‏افزارهای هوش مصنوعی و علم داده نصر تهران با ارائه‌ گزارشی از کمیسیون متبوع خود و 15 کارگروه تخصصی که در ذیل این کمیسیون تشکیل شده است، از چالش‌های مختلفی که در حوزه‌ هوش مصنوعی احصا شده است، یاد کرد. 

گفتنی است این تفاهم‌نامه به منظور همکاری در زمینه ارتقایزیست‌بوم هوش مصنوعی به منظور بهبود فضای سیاستگذاریو توسعه‌ کسب‌وکارهای هوش مصنوعی در کشور توسط حسیناسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ایاستان تهران و میثم عابدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضا شد.
 
 
کد مطلب : ۲۷۸۹۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين