۰

مراکز داده مهم کشور تا دو سال آینده شناسنامه‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
مراکز داده مهم کشور تا دو سال آینده شناسنامه‌دار می‌شوند
مراکز داده مهم کشور تا دو سال آینده شناسنامه‌دار می‌شوند

آی‌تی‌من- علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و مجری شبکه ملی اطلاعات گفت: در حوزه پهن باند مراکز داده، ظرفیت‌های میزبانی و پردازشی که بخش مهمی‌از شبکه ملی اطلاعات است، دارایاهمیت بالایی است و لازم است برای طراحی، توسعه و پیادهسازی آن از استانداردهای فنی این حوزه استفاده و با چارچوب‌های استاندارد برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که بین معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات وزیر ارتباطات و مجری شبکه ملی اطلاعات ، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به امضا رسیده است ، افزود: امروز جلسه‌ای برای برنامه اجرایی و اقدام در سطح مدیریت و کارشناسی برگزار شد و در این جلسه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان ضلع چهارم و مشاور مجری شبکه ملیاطلاعات در جلسه حاضر بود. انصاری تصریح کرد: در اینجلسه مقرر شد یک برنامه اقدام مشترک دارای زمانبندی و منابع مشخص و با رویکرد سپردن واگذاری کارها به بخش خصوصیتهیه شود و ما در این برنامه فاز شناسایی، ارزیابی و اعمال مقررات داریم.
 
تشکیل جلسه ماهانه شورای راهبری
وی با اشاره به اینکه شورای راهبری این تفاهم نامه به صورت ماهانه برگزار می‌شود، افزود: این شورا در صورت وجود موانع برای حل آنها اتخاذ تصمیم می‌کند و وزارت ارتباطات با همکارینظام صنفی رایانه‌ای، دبیرخانه این تفاهم نامه را برای مرور مدیریت و نظارت بر فرایند اقدامات و پیشرفت کارها و اتخاذ سیاست‌های لازم تشکیل می‌دهند.

مجری شبکه ملی اطلاعات پیش بینی کرد در سال دوم بعد از اجرای این تفاهم نامه تعداد بسیاری از مراکز داده‌ها که به دلیل میزبانی سرویس‌ها اهمیت دارد دارای شناسنامه و ملزم به رعایت استانداردها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این بازار با هدایت این شورا کاملا منطبق بر مهندسی و ترافیک شبکه توسعه می‌یابد، افزود: اکثر دیتا سنترها در تهران مستقر هستند که این مهندسی ترافیکمناسبی نیست و با هدف تمرکز زدایی از مرکز کشور توسعه مراکز داده و ایجاد مراکز داده جدید خارج از تهران و استان‌هایی که زیرساخت تبادل ترافیک دارند ایجاد می‌شود. محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز در اینجلسه با اشاره به اینکه اقدامات ما باید بر اساس ابعاد بازار باشد، گفت: باید ظرفیت‌های فعلی در حوزه مراکز داده و دیتاسنترها شناسایی شود و برای نظم بخشی به آنها اقدام کنیم. وی همچنین به استفاده از ظرفیت کارگروه اقتصاد دیجیتال برای اقتصادی کردن فعالیت مراکز داده تاکید کرد.
 
کد مطلب : ۲۷۸۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما