۰

کدام مدل‌های آیفون به‌روزرسانی iOS ۱۶ را می‌گیرند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کدام مدل‌های آیفون به‌روزرسانی iOS ۱۶ را می‌گیرند؟
کدام مدل‌های آیفون به‌روزرسانی iOS ۱۶ را می‌گیرند؟

آی‌تی‌من- برای نخستین بار قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌هایسیستم عامل iOS ۱۶ رونمایی شدند که یکی از محبوب‌ترینآنها، امکان ویرایش یا حذف دو طرفه پیامک‌ها خواهد بود تا از مشکلات و شرمساری ناشی از خطاهای پیش آمده اجتناب شود.
همچنین تغییراتی در لاک اسکرین (قفل صفحه) داده شده است و کاربران قادر خواهند بود تنظیمات لاک اسکرین گوشی خود شامل تغییر فونت، رنگ متن، افزودن عکس را تنظیم کنند.

اپل اعلام کرد نرم افزار iOS ۱۶ پاییز امسال منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی رایگان برای آیفون ۸ و مدل‌های بالاتر از آن قابل دسترس خواهد بود که شامل این مدل‌ها می‌شود:

- آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
- آیفون ایکس
- آیفون ایکس آر
- آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس
- آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
- آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون وان پرو مکس
- آیفون SE (۲۰۲۰) و آیفون SE (۲۰۲۲)

اما تکلیف کاربرانی که از آیفون ۷ و مدل‌های قدیمی‌تر از آن استفاده می‌کنند چه می‌شود؟ کاربرانی که از آیفون ۷ و مدل‌هایقدیمی‌تر از آن استفاده می‌کنند، متاسفانه جدیدترینبه‌روزرسانی‌هایی که به مدل‌های جدید می‌آید را دریافتنخواهند کرد اما گوشی آنها بدون مشکل کار خواهد کرد.
قابلیت‌هایی که اکنون در گوشی آنها وجود دارد، فورا حذف نخواهند شد اما ممکن است به تدریج اپلیکیشن‌های محبوب، پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر نرم افزار iOS را متوقف کنند. این تغییرات فورا محسوس نخواهند بود اما اپلیکیشن‌هایدیگر احتمالا از کاربران خواهند خواست برای ادامه دسترسی به آنها، گوشی خود را به iOS ۱۶ ارتقا دهند.

بر اساس گزارش سایت تِک رادار، همچنین این کاربران ممکن است با ریسک امنیتی روبرو شوند. هکرها همواره در تلاش برای رخنه به سخت‌ افزارها و نرم افزارهای قدیمی‌تر با استفاده از حفره‌های امنیتی هستند که احتمالا در به‌روزرسانی‌هایجدیدتر ترمیم شده‌اند.

اپل همچنین تایید کرده است که نسخه بتای عمومی در ماه جولایو نرم افزار نهایی در اواخر سال ۲۰۲۲ برای دستگاه‌های آیفون ۸ و بالاتر ارایه می‌شود. در این گزارش برخی امکانات و تغییراتاین سیستم عامل آورده شده است.

اپل اعلام کرده است که iOS ۱۶ در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود و نسخه بتا عمومی از ماه جولای در دسترس کاربران آیفون قرار خواهد گرفت. این شرکت اما در مورد تاریخ راه‌اندازیدقیق‌تر صحبت نکرده است، اما سال‌هاست که اپل به‌روزرسانی‌های اصلی iOS خود را در سپتامبر سال انتشار آن‌ها عرضه می‌کند، بنابراین تقریباً مطمئن هستیم که نسخه نهایی iOS ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. 

هر کسی که آیفون ۸ و مدل‌های پس از آن را داشته باشد، می‌تواندگوشی خود را به iOS ۱۶ به‌روزرسانی کند. با iOS ۱۶، می‌توانیدصفحه قفل شده خود را با ضربه زدن روی هر ناحیه‌ای برایتغییر فونت و رنگ متن، شخصی‌سازی کنید. ویجت‌ها را نیزمی‌توان در اینجا فعال کرد، این ویژگی از اپل واچ الگو برداریشده است. شما می توانید سه مورد از این موارد را به صفحه قفل خود اضافه کنید، تا دسترسی آسان‌تری به آنها داشته باشید. شما تنها به یک مدل صفحه قفل محدود نخواهید شد. مشابه ایجاد یک واچ فیس در اپل واچ، می‌توانید بین صفحه‌هایقفل مختلف حرکت کنید تا بتوانید بر اساس نیاز خود به ویجت‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

اعلان‌ها نیز با «فعالیت‌های زنده» بهبود می‌یابند که اساساً اعلان‌های ویجت‌مانندی هستند که به شما امکان می‌دهندپیشرفت تحویل غذا و موارد دیگر را دنبال کنید. نوتیفیکیشن‌ها همچنین دارای طراحی جدیدی هستند، با هدف ایجاد ظاهری بصری، و دارای انیمیشن‌های جدید که از پایین صفحه قفل وارد می‌شوند تا در یک نگاه به راحتی دیدهشوند و در عین حال دور از چشم نباشند. همچنین می‌توانیداعلان‌ها را در نمای فهرست گسترده، نمای پشته‌ای یا نمایمخفی مشاهده کنید.

همچنین در ماه می اپل اعلام کرد که چندین ویژگی دسترسیجدید به iOS ۱۶ می آیند، مانند تشخیص درب، که به شما کمک می‌کند محل دقیق درها را پیدا کنید، علائم اطراف آنها را بخوانید و دستورالعمل‌هایی برای باز کردن آنها دریافت کنید. همچنین گزینه‌ای برای مشاهده زیرنویس‌های زنده در تماس فیس تایم، کنترل اپل واچ از آیفون، قطع تماس‌های تلفنی با سیری و موارد دیگر وجود دارد.
 
کد مطلب : ۲۷۹۰۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما