۰

تفاهم صندوق نوآوری و بانک ملت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۱
تفاهم صندوق نوآوری و بانک ملت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان
تفاهم صندوق نوآوری و بانک ملت برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

آی‌تی‌من- در این نشست که دومین گام اجرایی صندوق نوآوری در همکاری با شبکه بانکی کشور پس از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان است، تفاهم‌نامه‌ای در راستای رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضای رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک ملت رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه، حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و تحرک اقتصادی در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و برقراری توسعه تعاملات فی‌مابین در زمینه پرداخت تسهیلات و ارائه سایر خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، بانک ملت مطابق با شرایطی که متعاقبا فیمابین صندوق نوآوری و این بانک مورد توافق قرار خواهد گرفت و به تفاهم‌نامه حاضر پیوست می‌شود، نسبت به صدور و تسهیل در گشایش و تنزیل اعتبار اسنادی داخلی و ضمانت‌های ارزی و گمرکی برای شرکت‌های دانش بنیان اقدام می‌کند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک ملت با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، خدمات موردنیاز صندوق نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان را در حداقل زمان ممکن ارائه خواهد کرد.

علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از توجه مدیرعامل بانک بانک ملت به حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر کرد و گفت: امیدواریم از امروز تحول ویژه‌ای را در تعامل بانک ملت با زیست‌بوم نوآوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد باشیم.

وی در ادامه با طرح انتقاداتی از عملکرد گذشته بانک ملت در حوزه تعامل با زیست‌بوم نوآوری کشور گفت: ما سازوکارهای بسیاری برای تعامل بانک‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کردیم و پس از تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز با برخی بانک‌ها صحبت کرده و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با بانک‌ها برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

در ادامه این جلسه رضا دولت‌آبادی، مدیر عامل بانک ملت نیز گفت: با توجه به اجازه‌ قانونی که به سرمایه‌گذاری نظام بانکی در طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده، بر خود لازم می‌دانیم که توسعه فعالیت‌ها در راستای تعامل با زیست‌ نوآوری را بیش از پیش پررنگ کنیم.
 
کد مطلب : ۲۷۹۰۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما