۰
ایران در بین ۱۰ کشور سازنده ماهواره و پرتابگر

وزیر ارتباطات: توسعه فیبر نوری را آغاز کرده‌ایم

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
وزیر ارتباطات: توسعه فیبر نوری را آغاز کرده‌ایم
وزیر ارتباطات: توسعه فیبر نوری را آغاز کرده‌ایم

آی‌تی‌من- عیسی زارعی پور در پاسخ به این سوال که مردم از سرعتاینترنت گلایه دارند، گفت: سرعت اینترنت روز به روز بهبود پیدامی‌کند اما مسأله سرعت اینترنت تنها با توسعه ارتباطات ثابتمبتنی بر فیبر نوری در کشور حل می‌شود که این یک پروژه میانمدت و بلند مدتی است که آن را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با شروع پروژه فیبر نوری کسب و کار‌ها و منازل، هماکنون نزدیک به یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازیشده است و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون از خانوارهای کشورمی‌توانند از فیبر نوری استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری از افزایش صد برابری سرعت ارتباطات درآینده با تکمیل شبکه فیبر نوری خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۶ درصداز روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، گفت: طی ۸ ماه گذشته، ۱۷۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعاتمتصل شدند و می‌توانند از خدماتی که روی شبکه وجود دارند،استفاده کنند.

در خبر دیگری از سفر وزیر ارتباطات به اصفهان، وی گفت: کشورمان با افتخار جزو ۱۰ کشوری است که امکان ساختماهواره، پرتابگر اختصاصی، ایستگاه زمینی و پرتاب را دارد؛چرخه کامل فضایی را داریم البته در لایه‌های پایین قرار دارد واندیشمندان‌مان در حال تلاش برای این موضوع هستند.

زارع‌پور در نایین گفت: در این چند ماه ۱۷۰۰ روستا را به شبکهمتصل کردیم، پروژه بزرگ فیبر نوری مناطق کسب و کار را آغازکردیم و در حال حاضر بیش از یک میلیون پورت فیبر نوری متصلشده است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در حوزه فضایی که ۱۰ سال موردبی‌مهری واقع شده بود جلسه‌ای تشکیل شد و این موضوع باعثافتخار است که کشورمان جزو ۱۰ کشوری است که امکان ساختماهواره، پرتابگر اختصاصی، ایستگاه زمینی و پرتاب را دارد؛چرخه کامل فضایی را داریم البته در لایه‌های پایین قرار دارد واندیشمندان‌مان در حال تلاش برای این موضوع هستند.
​​​​​​​
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۹۰۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين