۰

ردیابی والدین توسط اپ‌ها نظارت بر کودکان!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۴
ردیابی والدین توسط اپ‌ها نظارت بر کودکان!
ردیابی والدین توسط اپ‌ها نظارت بر کودکان!

آی‌تی‌من- به تازگی محققان دریافته اند اپلیکیشن‌هایموبایلی که به افراد کمک می‌کنند تا بر فرزندان خود نظارت کنند، اطلاعات والدین را به اشخاص ثالث و احتمالاً عوامل مخرب می‌دهند.

تیم تحقیقاتی سایبرنیوز اخیرا نگاهی دقیق به 10اپلیکیشن محبوب ردیابی کودکان انداخته است. این‌ها اساساً برنامه‌های نظارتی هستند که برای والدینی طراحی شده‌اند که از امنیت فرزندان خود می‌ترسند و می‌خواهند از دستگاه‌های تلفن همراه خود برای اطمینان از ایمن بودن آن‌ها استفاده کنند.

در مجموع، این برنامه‌ها بیش از ۸۵ میلیون بار دانلود شده‌اند. با این حال، هیچ کدام بالاترین نمره را برای حفظ حریمخصوصی دریافت نکردند و حتی یک برنامه با بیش از ۵۰ میلیون نصب، به عنوان یک "خطر حیاتی" شناخته شد.

محققان توضیح دادند که یکی از مشکلات این برنامه‌ها ایناست که آن‌ها دارای ردیاب‌های شخص ثالث هستند، به این معنیکه هم کودکان و هم والدین را ردیابی کرده و اطلاعات آن‌ها را استخراج می‌کنند.
در حالی که برخی از برنامه‌ها دارای دو ردیاب بودند، برخی از آن‌ها با ۹ ردیاب یافت شدند. داده‌ها را می‌توان در طیفگسترده‌ای از موارد استفاده کرد، اما بیشتر برای تبلیغاتهدفمند استفاده می‌شوند.
​​​​​​​
کد مطلب : ۲۷۹۲۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما