۰

فیس بوک شبیه تیک‌تاک می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
فیس بوک شبیه تیک‌تاک می‌شود
فیس بوک شبیه تیک‌تاک می‌شود

آی‌تی‌من- فید اصلی در فیس بوک «خانه»  (Home)نامیده خواهد شد و مکانی برای کشف محتوای جدید در فیس بوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی تصور می‌کند کاربران از آنها خوششان خواهد آمد. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدیوها از حساب‌هایی که کاربران دنبال می‌کند و همچنین حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند، توسط الگوریتم نرم افزاری و بر اساس علایق کاربر، انتخاب و نمایش داده می‌شوند.

سخنگوی مِتا اعلام کرد این تغییرات از روز پنج شنبه اعمال خواهند شد و همچنان عمده محتوا، از حساب‌هایی خواهند بود که کاربران دنبال می‌کنند. این شرکت با بهبود الگوریتم پیشنهاد محتوا، قصد دارد محتوای جدیدی که به مرور زمان نمایش می‌دهد را افزایش دهد.

تب جدید به نام «فیدز»(Feeds)، پست‌های دوستان، خانواده، صفحات و گروه‌هایی که کاربر دنبال می‌کند را نمایش خواهد داد و جدیدترین پست‌ها، بالای صفحه قرار می‌گیرند.

مِتا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تب «خانه شما»، منحصرا برای شما شخصی سازی شده است. این سیستم هزاران سیگنال در نظر گرفته تا محتوایی که تصور می‌رود برای شما ارزشمند است را نمایش دهد.

رشد کاربران فیس بوک در سال‌های اخیر در آمریکا و اروپا متوقف شده است. تیک تاک که برای مخاطبان جوانش شناخته شده است، شاهد رشد قابل توجه شمار کاربران و زمانی بوده که آنها در این اپلیکیشن سپری می‌کنند. فیس بوک به نوبه خود تلاش کرده است کاربران جوان را جذب کند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا آنها را «ستاره شمال» این شرکت نامیده است.

تیک تاک که فید اصلی اش «برای شما» نام دارد، ویدیوهای کوتاه را به کاربران نمایش می‌دهد. بیشتر این ویدیوها از حساب‌های کاربری هستند که کاربران دنبال نمی‌کنند اما محتوای آنها منطبق با علایق کاربران هستند.

این رویکرد شخصی سازی شده، کمک کرده است تیک تاک در مدت چند سال، یک میلیارد کاربر ماهانه فعال داشته باشد. اگرچه کاربران تیک تاک یک سوم ۲.۹ میلیارد کاربر فیس بوک است اما کاربران آمریکایی در تیک تاک ۲۹ ساعت در ماه زمان سپری می‌کنند که تقریبا دو برابر ۱۶ ساعت در فیس بوک است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زاکربرگ به این موفقیت تیک تاک اذعان کرده و سرویس ویدیویی کوتاه ریلز (Reels) را به عنوان رقیب تیک تاک در فیس بوک و اینستاگرام عرضه کرده است. بخشی از استراتژی مِتا، شامل جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدیوهای باکیفیت در ریلز است. هدف اصلی فید جدید فیس بوک، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی‌تر در این اپلیکیشن با افزودن محتوای بیشتر از مجموعه وسیعی از حساب‌های کاربری است.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۳۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما