۰

آیفون را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
آیفون را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید
آیفون را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید

آی‌تی‌من- برای بسیاری، گوشی‌ها همراهان همیشگی‌شان هستند و استفاده مداوم از گوشی‌ها ممکن است منطقی نباشد، زیرا در این صورت باید تا حد امکان گوشی شارژ کامل داشته باشد، اما شارژ منظم دستگاه تا ۱۰۰٪ می‌تواند برای سلامت کلی باتری گوشی مضر باشد.

باتری سالم آیفون می‌تواند روی عملکرد مطلوب آن اثر بگذارد. به عنوان مثال، هنگامی که گوشی شارژ خود را از دست می‌دهد ممکن است با خاموش شدن غیرمنتظره گوشی یا سایر مشکلات عملکردی مواجه شوید. همه باتری‌ها با گذشت زمان قدیمی می‌شوند، اما به برخی اقدامات می‌توان این فرآیند را به تعویق انداخت. در این گزارش به چند راهکار برای سالم ماندن باتری گوشی اشاره می‌کنیم.

مانند سایر وسایل هوشمند مثل هدفون و پاور بانک، همه آیفون‌ها از باتری‌های لیتیوم یونی تغذیه می‌کنند که با هر بار شارژ شدن، کمی خراب می‌شوند. هرچه بیشتر باتری آیفون را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید، عمر آن سریعتر کاهش می‌یابد. اگرچه محققان روی توسعه فناوری باتری نسل بعدی کار می‌کنند، اما در حال حاضر لیتیوم یون بهترین گزینه برای تلفن‌های هوشمند باقی مانده است. اپل در وب‌سایت خود دلیل آن را توضیح می‌دهد و خاطرنشان می‌کند که باتری‌های لیتیومی سریع‌تر شارژ می‌شوند و دوام بیشتری دارند.

به گفته این شرکت، باتری‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا ۸۰ درصد از ظرفیت اولیه خود را پس از ۵۰۰ بار شارژ کامل حفظ کنند. اگر حداکثر ظرفیت باتری شما به کمتر از ۸۰ ٪ کاهش یابد یا چرخه‌های شارژ مجدد از ۵۰۰ بیشتر شود، ممکن است زمان تعویض باتری فرا رسیده باشد. لازم به ذکر است که شرایط دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به تحلیل رفتن باتری کمک کند، جدای از پیری شیمیایی اجتناب ناپذیر باتری که با شارژ مکرر همراه است قرار دادن آیفون در معرض حرارت بالا به طور منظم یا برای مدت طولانی مانند گذاشتن گوشی در ماشین داغ می‌تواند باعث شود باتری سریعتر از حد معمول ظرفیت خود را از دست بدهد.

خوشبختانه، اپل راهی را برای کاربران فراهم می‌کند تا از سلامت باتری خود مطلع شوند تا بتوانند در صورت نیاز تغییراتی را انجام دهند. در قسمت Settings > Battery > Battery Health، می‌توانید ظرفیت شارژ باتری آیفون خود را مشاهده کنید که حداکثر ۱۰۰ ٪ است. ضعف در باتری می‌تواند باعث مشکلاتی در عملکرد شود و شما با تعویض باتری می‌توانید عملکرد عادی خود را برگردانید. همچنین ممکن است در گوشی خود پیامی مشاهده کنید که می‌گوید سلامت باتری آیفون شما قابل تشخیص نیست یا آنقدر خراب شده است که زمان تعویض آن فرا رسیده است. اگر این شرایط به وجود آمد، باید به صحبت‌های متخصصان گوش دهید و یک باتری آیفون جدید تهیه کنید.

همچنین اپل یک ویژگی داخلی به نام شارژ بهینه دارد که اساساً همان کاری را انجام می‌دهد که نامش نشان می‌دهد. با به حداقل رساندن مدت زمان شارژ کامل آیفون، شارژ بهینه به تاخیر در پیری شیمیایی باتری کمک می‌کند. هنگامی که این ویژگی روشن است، آیفون شما پس از ۸۰ درصد در شرایط خاص، سرعت شارژ را کاهش می‌دهد. احتمال اینکه این ویژگی قبلاً در آیفون شما فعال شده باشد زیاد است. هنگامی که برای اولین بار دستگاه را راه اندازی می‌کنید یا پس از به روز رسانی به iOS 13 یا جدیدتر، بهینه سازی شارژ باتری به طور پیش فرض روشن است.

برای اطمینان از فعال بودن تنظیمات، به Settings > Battery > Battery Health بروید و بررسی کنید که گزینه Optimized Battery Charging روشن باشد. هر زمان که آیفون شما به برق وصل شود و شارژ باتری بهینه شده روشن باشد، اخطاری در صفحه قفل دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد آیفون شما چه زمانی کامل شارژ می‌شود. اگر می‌خواهید از شارژ قطره‌ای صرف‌نظر کنید و زودتر به ۱۰۰٪ برسید، به سادگی روی اعلان ضربه بزنید و نگه دارید و گزینه Charge Now را انتخاب کنید. اما در این مرحله، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا شارژ یک شبه آیفون بی خطر است یا خیر. پاسخ این است که بستگی دارد. اگر به طور مکرر آیفون خود را در طول شب شارژ می‌کنید و شارژ باتری بهینه شده را فعال کرده اید، سیستم شما باید پس از ۸۰ درصد به حالت شارژ قطره‌ای وارد شود تا آسیب باتری به حداقل برسد. با این اوصاف، اگر برنامه شارژ منظمی نداشته باشید یا ساعات خواب نامنظمی دارید، شارژ باتری بهینه ممکن است به خوبی کار نکند. همچنین باید خدمات موقعیت مکانی را برای شارژ بهینه‌شده فعال کنید تا همانطور که باید کار کند، زیرا اپل می‌گوید این ویژگی فقط در مکان‌هایی فعال می‌شود که بیشترین زمان را سپری می‌کنید، مانند خانه یا محل کارتان. در نهایت، ویژگی Optimized Battery Charging کلید حفظ سلامت باتری آیفون شما است، بنابراین از آن بهره ببرید. اگر می‌خواهید باتری خود را تا زمانی که ممکن است در حالت خوب نگه دارید، باید سعی کنید شارژ آیفون خود را همیشه بین ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد نگه دارید و به محض رسیدن به حد بالاتر آن را به صورت دستی از شارژر خارج کنید.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۳۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما