۰
تیم‌های منتخب در کمتر از دو ماه سرمایه دریافت می‌کنند

رویداد چالش محور فینوهک آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۴
رویداد چالش محور فینوهک آغاز به کار کرد
رویداد چالش محور فینوهک آغاز به کار کرد
 
آی‌تی‌من- رویداد فینوهک شنبه گذشته (8 مرداد) در نشستی با حضور خبرنگاران با پیام «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» و با حضور مدیرعاملان همراه‌کارت، فینوتک، تکنوتجارت و معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا آغاز به کار کرد. این رویداد توسط مراکز نوآوری فینووا و تکنوتجارت با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت تیم‌های منتخب شروع شده و اختتامیه آن به صورت سه روز حضوری برگزاری خواهد شد. 
مریم نجفی، مدیرعامل فینووا با شمردن ولث‌تک(WealthTech)، اینشورتک (InsureTech)، رگ‌تک (ReqTech)، لندتک (Lend Tech) و پرداخت (Paytech ) به عنوان محورهای فینوهک گفت: چالش‌هایی که در این رویداد مطرح شده همگی جزو روندهای دنیا به شمار می‌آیند و پیدا کردن راهکار این چالش‌ها در امتداد نیاز روز دنیا و ایران است.

وی درباره هدف از سرمایه‌گذاری بر تیم‌های منتخب فینوهک گفت: طبق آخرین گزارش CBinsight، عدم دسترسی به سرمایه مالی و عدم ارائه راهکار برای مشکلات واقعی کاربران، اولین و دومین دلیل شکست استارت‌آپ‌هاست. در نتیجه فینووا در طراحی فینوهک (هکاتون حوزه خدمات مالی)، از این ابزار نوآوری باز برای کمک به شکل‌گیری و رشد استارت‌آپها و فینتک‌های ایرانی، بهره خواهد برد. در همین راستا فینووا طی دو سال گذشته در استارت‌آپ‌های مختلفی از طریق واحد شتابدهنده و صندوق سرمایه‌‏گذاری جسورانه خود سرمایه‏‌گذاری کرده است. تیم‌های منتخب در ۴۵ روز سرمایه دریافت می‌کنند. البته سرمایه‌گذاری اولین قدم است و استفاده از شبکه پورتفوی فینووا دیگر سرمایه فینووا است که در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل فینووا با اشاره به اینکه در منطقه منا  ۴۱ درصد از حجم سرمایه گذاری به فینتک اختصاص دارد و سرمایه گذاری فینووا همراه با ترند روز صورت می‌گیرد گفت: در منطقه منا ۱۷ نئوبانک تاسیس شده است. فینتک‌ها با جذب ۱۱ درصد از کل سرمایه‌گذاری ونچر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و چهارمین حوزه مورد علاقه سرمایه‏ گذاران به شمار می‌روند. حجم سرمایه گذاری ونچر روی فینتک‌ها در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۲۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۳ برابر شده و اگر با ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم در سال ۲۰۱۲ حجم سرمایه گذاری روی فینتک‌ها ۶۳ برابر شده است.
 
فینوهک پلتفرم نوآوری باز است
مریم نجفی فینوهک را رویدادی پلتفرمی‌ بر مبنای نوآوری عنوان کرد و گفت: فینووا بعد از مشارکت در رویداد استارت‌آپ اونیو که سال گذشته با همراهی اتاق ایران-اتریش و گروه سرمایه‏‌گذاری کارایا برگزار شد، فینوهک را با سمت و سوی پلتفرم نوآوری باز طراحی کرد تا بتواند جایی باشد که با بهینه کاوی اکوسیستم‌های پیشرو فینتک جهانی و گرفتن چالش‌های واقعی و به‌‏روز از طرف کسب‌و‌کارهای شناخته شده صنعت مالی، فرصت‌های موجود را شناسایی نموده و به افراد خلاق و تیم‌های فینتک‌ فعال ایران معرفی کند. خوشبختانه در این مسیر مرکز نوآوری تکنوتجارت هم‌قدم با ما در برگزاری این رویداد است.
 
تکمیل زنجیره ارزش مشتریان بانک تجارت در فینوهک
حمید علیمحمدی، مدیرعامل تکنوتجارت در خصوص برگزاری فینوهک گفت: تکنوتجارت به‌ عنوان بازوی نوآوری  و سرمایه‌گذاری خطر پذیر بانک تجارت، در راستای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان حقوقی بانک تجارت و پاسخ به نیازها و فرصت‌های موجود در بانک به‌دنبال جذب و تشکیل تیم‌های خلاق استارت‌آپی و در نهایت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است. تکنوتجارت با برگزاری این رویداد در جهت تحقق این هدف گام برداشته و چالش‌هایی با توجه به اولویت‌ها و نیاز موجود طرح کرده است. از جمله مهمترین این چالش‌ها می‌توان به «اعتبارسنجی دیجیتال مشتریان حقوقی»، «تحلیل رفتار مشتریان بانکی با استفاده از کلان‌داده» ، «معاملات الگوریتمی» اشاره کرد.

او فعالیت تکنوتجارت در امتداد فینوهک را اینطور بر شمرد: تکنو تجارت با بهره‌گیری از فناوری‌های روز مالی و تعامل مستمر با بازار و مشتریان بانک تجارت قادر است ایده‌های نو و خلاقانه را در مسیری سازنده هدایت کرده و در ادامه با تامین مالی به موقع منجر به رشد آن‌ها گردد.
 
در فینوهک از صفر شروع نمی‌کنید
 سعید قدوسی نژاد با بیان اینکه فینوتک قسمتی از شروع یک کسب و کار را رفته است گفت: در فینوهک استارت‌آپ کارش را از صفر شروع نمی‌کند و در زمان و هزینه‌ی ایجاد کسب‌وکار صرفه‌جویی می‌شود. استخوان ترکانده‌های صنعت فینتک در فینوهک حاضر هستند. فینوتک با آوردن زیرساخت‌های خود در فینوهک سعی در تسهیل شرکت‌کنندگان دارد. برای مثال با استفاده از APIهای موجود در فینوتک می‌توان بخشی از فرایندهای کسب‌وکار را خودکار کرد و هم در هزینه‌ی نیروی انسانی صرفه‌جویی کرد، هم سرعت فرایند را بالا برد و هم به مقیاس‌پذیری بالاتری دست پیدا کرد.

او با بیان اینکه ایده‌های مبتنی بر دایرکت دبیت و سرویس تسویه حساب هم اکنون بازار رو به رشدی دارند گفت:  برای کسب‌وکارهایی که مدل فروش اشتراکی دارند، دایرکت‌دبیت بسیار مفید است. هم تجربه‌ی کاربر نهایی‌شان بهتر می‌شود و هم ماندگاری مشتری بالاتر می‌رود. کسب‌و‌کارها علاوه بر دایرکت دبیت به سرویس تسویه‌حساب نیز برای کسب‌وکارهای پلت‌فرمی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها توجه داشته باشند.
 
فینوهک: کاتالیزوری برای توسعه تیم‌های فینتک نوپا است
کاوه رعدی، مدیرعامل همراه کارت  نیز با بیان اینکه فینوهک بستر مناسبی برای ورود فکرها و ایده‌ها به شمار می‌رود در مورد فضای کنونی فینتک گفت: همراه کارت اکنون دومین اپلیکیشن محبوب کشور از لحاظ کاربری است، در نظر داریم به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شویم. اگر راهکار افراد در راستای مساله مشخصی برای حل چالش کاربران است، می‌توانند از حجم کاربران همراه کارت نیز استفاده کنند، چرا که معماری همراه کارت به سمتی می‌رود که بتواند هم توسط پلاگین‌ها و هم توسط اپن سرویس‌ها بتواند با بازار خارجی کار کند.

رعدی با بیان اینکه نقش رگولاتور را نمی‌توان نادیده گرفت چنین ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی و برگزاری رویداد فینوهک به ایجاد بستر مناسب برای ورود فکرها و ایده‌ها و همچنین بررسی چالش‌های اصلی صنعت از نگاهی متفاوت کمک کند.
 
شبکه‌ای از ارزش در اختیار علاقه‌مندان و تیم‌ها قرار می‌گیرد
فرشید اردوانی، معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا پس از معرفی ارتباط فردا به عنوان بازوی نوآوری و فناوری بانک آینده گفت: ارتباط فردا‌هاب گسترده‌ای برای تلاقی همه حوزه‌های پرداخت و بانکی است.

با بیان اینکه اولویت اصلی ارتباط فردا از حضور در فینوهک جمع آوری ایده‌های برتر و کمک به توسعه آنهاست گفت: اولویت اصلی ما جمع آوری ایده‌های برتری است که روی آنها کار کارشناسی و تحلیلی قابل قبولی توسط شرکت کننده صورت گرفته باشد و آن را برای تولید اپلیکیشن متناسب‌سازی کرده باشد.

او تمرکز چالش‌های مطرح شده از سمت ارتباط فردا را اینطور برشمرد: تمرکز درخواست ما راهکا‌رهای کسب‌و‌کاری مبتنی بر پایانه‌های فروش اندرویدی است.با توجه به اعلام نیاز فوق انتظار می‌رود تیم‌های حاضر بر روی شناسایی حوزه‌های کسب‌و‌کاری که قابلیت تعریف اپلیکیشن ویژه برای انجام فرایندهای مربوطه و در نهایت پرداخت با کارت یا کیف پول الکترونیک را دارد اقدام کنند و به عنوان خروجی مدل بیزینسی و تا حد امکان قدم‌های ابتدایی تولید اپلیکیشن را بردارند.
 
سروش اکبرزاده، مدیر اجرایی فینوهک نیز در این نشست خبری در مورد روند شرکت  و پیش‌برد این رویداد گفت: فینوهک رویدادی مبتنی بر توانمندسازی است و تلاش داریم تا این توانمندسازی در ابعاد مختلفی برای شرکت‌کنندگان صورت بگیرد. برگزاری کارگاه‌ها در یک هفته،‌ فرصت تیم‌سازی در طول رویداد و ایجاد فضای منتورینگ برای شرکت‌کنندگان چه تیمی‌و چه فردی همه در راستای توانمندسازی شرکت‌کنندگان است.

همه اطلاعات در finnohack.io وجود دارد. فینوهک برای انتقال تجربه و شفاف‌سازی در مورد نیازمندی‌های کنونی کاربران،‌ شبکه‌ای از مدرسان و متخصصان را درگیر کرده و فرصتی برای منتورینگ و شرکت در کارگاه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.


 
کد مطلب : ۲۷۹۴۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما