۰

فیس‌بوک دیگر پول اخبار ناشران آمریکایی را نمی‌دهد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰
فیس‌بوک دیگر پول اخبار ناشران آمریکایی را نمی‌دهد
فیس‌بوک دیگر پول اخبار ناشران آمریکایی را نمی‌دهد

آی‌تی‌من- براساس گزارش اکسیوس، پس از کاهش درآمد متا برایاولین بار در تاریخ، این شرکت به ناشران آمریکایی گفته که دیگر هزینه ای برای انتشار محتوا در برگه اخبار فیس بوک به آنها پرداخت نخواهد کرد. یکی از سخنگویان این شرکت در بیانیه ای گفت: بیشتر مردم برای خواندن اخبار به فیسبوک نمی‌آیند. تجارت و سرمایه گذاری بیش از حد در زمینه‌هایی که با اولویت‌های کاربر همخوانی ندارد، منطقینیست.

به گفته اکسیوس، فیس‌بوک حدود 105 میلیون دلار برایچنین معاملاتی خرج کرده است. 20 میلیون دلار به نیویورک تایمز، 10 میلیون دلار به وال استریت ژورنال و 3 میلیون دلار به CNN پرداخت کرده است. فیس بوک در سال 2019 با افزایش سرمایه گذاری در اخبار و حتی استخدام خبرنگاران برای هدایت خبر به برگه اخبار، این قراردادها را منعقد کرد.

فیس‌بوک همچنین در اواخر سال 2020 و زمانی که تب اخبار را راه‌اندازی کرد، به سایت‌های شریک از جمله گاردین و اکونومیست برای اخبار در انگلیس پول پرداخت کرد. مدت کوتاهی پس از آن، قراردادی را با شرکت خبری روپرت مرداک امضا کرد تا برای انتشار محتوا در استرالیا نیز پول بپردازد. پارلمان استرالیا قانونی را تصویب کرد که فیسبوک و گوگل را ملزم به انجام این کار می‌کرد.

به گفته پوینتر، این کار به شکست یک چهارم سایت‌های خبریایالات متحده در 15 سال گذشته کمک کرده، زیرا خلاء روزنامه نگاری حرفه‌ای اغلب باعث انتشار اخبار نادرست یا گمراه کننده در فیس‌بوک شده است.
​​​​​​​
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۴۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما