۰

دستور کاخ سفید برای حذف اخبار ضدآمریکایی از فیس‌بوک

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۲
دستور کاخ سفید برای حذف اخبار ضدآمریکایی از فیس‌بوک
دستور کاخ سفید برای حذف اخبار ضدآمریکایی از فیس‌بوک

آی‌تی‌من- به تازگی اسنادی محرمانه از سوی یکی از نمایندگان مجلس امریکا، درز شده که نشان می‌دهد کاخ سفید محتوای فیس بوک رسانه اجتماعی شرکت متا را با توجه به مقتضیات و منافع خود دستکاری می‌کند.

جیم جردن، یکی از نمایندگان مجلس امریکا از اوهایو در رشته توییتی فاش کرد که دولت بایدن فیس‌بوک را تحت فشار قرار داده تا نظرات محافظه‌کارانه را سانسور کند. بر این اساس، شرکت متا تحت مستقیم فشار جو بایدن حساب افراد «دوجین اطلاعات نادرست» را در فیس بوک و بسیاری از صفحات و حساب‌های خود رادر اینستاگرام حذف کرد.

او این افشاگری را با استناد به اسنادی تحت عنوان «فایل‌های فیس بوک» که تاکنون منتشر نشده و در احضاریه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده، انجام داده است. این اسناد و اسناد دیگری که به تازگی برای کمیته ارائه شده است، ثابت می‌کند که بایدن از اختیارات خود برای وادار کردن فیس‌بوک به سانسور آمریکایی‌ها  سوءاستفاده کرده و مانع گفتمان آزاد شده است.

بر طبق اظهارات جردن، آنها تنها پس از اینکه کمیته اعلام کرد قصد دارد مارک زاکربرگ را مورد سوال قرار دهد، توسط فیس بوک در اختیار کمیته قرار گرفته است.

جردن در ادامه رشته توییت خود تصریح کرد که فیس‌بوک و اینستاگرام با سانسور، سیاست‌های تعدیل محتوای خود را در نتیجه «فشار غیرقانونی» از سوی دولت بایدن تغییر دادند.

او بیان داشت، متا تحت فشار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ژوئیه 2021 رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک را عاملی برای انتشار اطلاعات نادرست واکسن کووید و در نتیجه کشتار مردم معرفی کرده، قرار گرفته بود. بر همین منوال، این شرکت کمتر از یک ماه از تیم‌های خط مشی محصول خود خواست تا برخی از سیاست‌ها را برای مقابله با کووید و اطلاعات نادرست واکسن تغییر داده و تهاجمی‌تر کنند.

اسناد مرتبط با این موضوع، شامل ایمیلی در آوریل 2021 از یک کارمند ناشناس فیس بوک به زاکربرگ و شریل سندبرگ، مدیر عامل سابق متا است که با اشاره به این پلتفرم بیان می‌دارد که با «فشار مستمر از سوی ذینفعان خارجی از جمله کاخ سفید» برای حذف محتوای «دلسرد کننده» در مورد واکسن کووید 19 مواجه شده است.

 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۴۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما