۰

50 استارت‌آپ منطقه منا 3 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
50 استارت‌آپ منطقه منا 3 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند
50 استارت‌آپ منطقه منا 3 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

آی‌تی‌من- به گزارش فوربس، امارات متحده عربی با 22 استارت‌آپ و در مجموع نزدیک به 1.8 میلیارد دلار جذب سرمایه، جلودار کشورهای حوزه منا است که بیشترین سرمایه‌‌گذاری‌ها در شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ به آن سرازیر شده است. پس از این کشور، عربستان‌سعودی قرار دارد که میزبان 12 استارت‌آپ است که در مجموع 520.4 میلیون دلار ‌سرمایه جمع‌آوری کرده‌اند، در حالی که هفت شرکت مصری نیز در مجموع موفق به جذب 248.6 میلیون دلار سرمایه شده‌اند.

در این فهرست، استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و تجارت الکترونیک با 13 و 11 ورودی بیشترین سهم جذب سرمایه را داشته‌اند، با این حال، شرکت‌های فناوری غذایی با 874.9 میلیون دلار در مجموع، بیشترین پول و سرمایه را جذب کرده‌اند. این رکورد تا حد زیادی به لطف استارت‌آپ Kitopi است که با جذب 804 میلیون دلار سرمایه، در رتبه نخست فهرست امسال قرار دارد. مزارع هوشمند Pure Harvest Smart Farms با 272 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. سرویس اشتراک ویدیوی درخواستی STARZPLAY و پلتفرم Fintech tabby به ترتیب با 150 و 130 میلیون دلار در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

استارت‌آپ تامارا از عربستان‌سعودی که پلتفرم BNPL ( اکنون بخر، بعدا پرداخت کن) است، با جذب 116 میلیون دلار سرمایه،در میان استارت‌آپ‌های این کشور در صدر جذب سرمایه طی امسال قرار دارد، در حالی که شرکت تجارت الکترونیک MaxAB با جذب 62.5 میلیون دلار سرمایه، در مصر یکه‌تازی می‌کند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقل عرب در سال 2021 اشتهای بالایی برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌‌ها از حود نشان داده‌است. سرمایه‌گذاری سانابیل، که به طور کامل متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری مستقل عربستان‌سعودی است، سرمایه‌های خود را به پلتفرم B2B ساری و استارت‌آپ فودیکس سرازیر کرد، در حالی که شرکت سرمایه‌گذاری از امارات متحده عربی از tabby و Sarwa حمایت کرد. بر اساس گزارش جهانی اکوسیستم استارتاپی 2021، منطقه MENA دارای چهار اکوسیستم نوظهور در بین 100 اکوسیستم نوظهور برتر جهان در سال 2021 بود که شامل دبی، قاهره، ریاض و ابوظبی می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد که تعداد کل دوره‌های تأمین مالی استارت‌آپ‌ها در MENA در پنج سال گذشته تقریباً دو برابر شده است، در حالی که کل مقدار ورود سرمایه به این شرکت‌ها در مراحل آخر نیز دو برابر شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۹۵۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما