۰

تدابیر قطر برای امنیت سایبری مسابقات جام جهانی 2022

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴
تدابیر قطر برای امنیت سایبری مسابقات جام جهانی 2022
تدابیر قطر برای امنیت سایبری مسابقات جام جهانی 2022

آی‌تی‌من- عبدالرحمن بن علی ال فرحید ال ملکی، مدیر آژانس امنیت سایبری ملی قطر از تلاش‌های ادامه دار این آژانس برای ارائه بهترین سیستم‌های ملی امنیت سایبری در مسابقات جام جهانی 2022 پیش رو خبر داد.

ال ملکی در نشستی خبری مدعی شد این آژانس به صورت خستگی ناپذیری در تلاش است تا با تکیه بر بهترین شیوه‌ها در کلاس جهانی امنیت سایبری را در سرتاسر کشور ارتقا ببخشد. 

ال ملکی در مورد نقش‌های آژانس خود در مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 گفت: ما در حال فعال سازی برنامه‌هایی هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل به رویداد‌های سایبری احتمالی واکنش نشان دهیم و به صورت موثری تهدیدات سایبری و هک‌های احتمالی را مدیریت کنیم. ما همچنین قابلیت‌های عملیاتی مانند نظارت و شناسایی حملات سایبری را برای این مسابقات در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: بخشی از آمادگی ما برای مسابقات ماه نوامبر جام جهانی، به تست سیستم‌ها مربوط می‌شود. ما این کار را از طریق شبیه سازی هک برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های موسسات فعال در تورنمنت و تست توانایی‌های این موسسات برای مقابله با هک انجام می‌دهیم. ما همچنین شبکه‌های استادیوم‌ها و بیش از 100 مرکز مهم کشور را مورد ارزیابی قرار داده ایم. آژانس ما تمامی‌طراحی‌های فنی، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مرتبط با مسابقات جام جهانی 2022 قطر را از پیش مورد ارزیابی قرار داده است. 

نماینده‌های آژانس امنیت سایبری ملی قطر به منظور واکنش مستقیم و سریع و تایید هرگونه حمله الکترونیکی به کامپیوترها و شبکه‌ها، در تمامی‌مراکز مربوط به مسابقات جام جهانی حضور خواهند داشت.

این آژانس تجربه‌های زیادی در این زمینه دارد. از جمله این تجربه‌های موفق می‌توان به مسابقات فوتبال عرب کاپ 2021 اشاره کرد.

ال ملکی گفت که این آژانس برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی زیادی را برای افراد و موسسات در نظر گرفته تا بتواند قابلیت‌های سایبری و امنیتی آنها را ارتقا ببخشد. به همین منظور نیز کمپین‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها راه‌اندازی کرده است.

آژانس امنیت سایبری ملی قطر همکاری خود با برخی آژانس‌های دولتی و آموزش به 25 هزار کارمند بخش‌های مختلف را از مارس 2021 آغاز کرده و در نظر دارد تعداد آن‌ها را افزایش دهد.
 
مرجع : سایبربان
کد مطلب : ۲۷۹۵۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما