۰

هزینه تعمیر گوشی چقدر است؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
هزینه تعمیر گوشی چقدر است؟
هزینه تعمیر گوشی چقدر است؟

آی‌تی‌من- گوشی‌های هوشمند به‌‌خصوص پرچمداران این روزها در رده‌ دستگاه‌های لوکس قرار گرفته‌اند، بنابراین نگهداری و مراقبت از این ابزارها بسیار اهمیت دارد چراکه هر قطعه‌ای که آسیب ببیند قطعا هزینه‌ی زیادی روی دستمان می‌گذارد.

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده گاهی بدون اینکه حواستان باشد که گوشی موبایل داخل کیف یا جیب‌تان است، داخل استخر بپرید یا گاهی تمام شارژرهای خود را امتحان کرده باشید و سطح باتری آن از ۲ درصد تکان نخورد.
 
• هزینه تعمیر آیفون توسط اپل
اگر AppleCare+ دارید که البته در کشور ما این سرویس ارایهنمی‌شود چون اپل هیچ نمایندگی در ایران ندارد؛ به هر حال اگر خارج از ایران زندگی می‌کنید چه از طریق برنامه ارتقای آیفونیا با پرداخت هزینه برنامه AppleCare+، هزینه تعویضصفحه نمایش شکسته آیفون معمولا ۲۹ دلار (معادل یکمیلیون تومان) است.

در صورتی‌که گارانتی گوشی شما منقضی شده یا هزینهAppleCare+ را پرداخت نمی‌کنید، فقط یک بار می‌توانید از سرویس تعمیر صفحه نمایش استفاده کنید که بین ۱۲۹ تا ۳۲۹ دلار (بین ۴ تا ۱۰ میلیون تومان) هزینه دارد. البته بایدباز هم به این نکته بپردازیم که این سرویس در کشور ما ارایهنمی‌شود.

تعمیر باتری برای کاربران آیفونی که AppleCare+ دارند رایگاناست و برای مشتریانی که گارانتی ندارند از ۴۹ تا ۶۹ دلار (یک و نیم تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) متغیر است. سایرتعمیرات با استفاده از سرویس AppleCare+  زیر ۱۰۰ دلار هزینه دارد و در غیر این صورت از ۱۴۹ تا ۵۹۹ دلار (حدود ۵ تا ۱۹ میلیون تومان) متغیر است.

اما هزینه تعمیر گوشی‌های اندرویدی توسط سازنده چقدر است؟
 
• گزینه‌های تعمیر گوشی‌های سامسونگ
سامسونگ سرویسی به نام Premium Care را در اختیارکاربرانش قرار داده که هزینه اشتراک آن برای سری گلکسی اس ۱۱.۹۹ دلار (حدود ۴۰۰ هزار تومان) و برای گلکسی نوت ۱۹.۹۹دلار (حدود ۶۵۰ هزاد تومان) در ماه است. برای گلکسی فولد در صورت پرداخت هزینه اشتراک Premium Care ، کاربران می‌توانند انتظار پوشش خرابی‌های سخت افزاری و آسیب‌هایتصادفی را هم داشته باشید.

اگر گارانتی ندارید و نمی‌خواهید هزینه Premium Care را پرداخت کنید، همچنان می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به تعمیرگاه‌های مجاز سامسونگ  بسپارید.
البته سامسونگ در ایران سرویس خدماتی برای تعمیرگوشی‌هایش ارایه می‌دهد که شامل تماس با پاسخگویی شبانه روزی است و تعمیرگاه‌هایی در بخش‌های شمال و شرق و غرب تهران و شهرستان‌ها و حتی ارایه خدمات در محل است که کاربران می‌توانند برای استفاده از این سرویس به این آدرسمراجعه کنند.

هزینه تعمیر گوشی سامسونگ بسته به مدل آن متفاوت است و معمولا نمایشگر گران‌ترین قطعه دستگاه‌های سامسونگ محسوب می‌شود.

اگر از گوشی Pixel استفاده می‌کنید و دچار مشکل شده؛ مثلا شارژ یا روشن نمی‌شود، سیگنال دریافت نمی‌کند، یا مشکلاتیبا میکروفون، دکمه‌ها یا بلندگو دارید، ابتدا باید به مرکز گارانتی گوگل مراجعه کنید که البته این گزینه هم برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست چرا که ایران در لیست تحریم‌هایآمریکا قرار دارد و گوگل هم جزو شرکت‌هایی است که به کاربران ایرانی خدمات ارایه نمی‌کند.

البته باید به این موضوع بپردازیم که آسیب‌های تصادفی تحت پوشش ضمانت محدود گوگل نیستند. اگر به طور تصادفی به گوشی پیکسل شما آسیب رسیده، به مرکز تعمیرات مجاز مراجعه کنید تا پس از بررسی مشکل راه حلی به شما پیشنهادشود.

برای کاربرانی که خارج از ایران زندگی می‌کنند، هر گونه آسیببه نمایشگر، پورت شارژ، مایعات یا آسیب فیزیکی هزینه‌یمعادل ۳۰۰ دلار دارد.
 
• خدمات تعمیر شخص ثالث برای آیفون
هزینه تعمیرات گوشی که از طریق تعمیرکاران غیر از تعمیرگاه‌ها و خدمات پس از فروش اپل صورت گیرد در خارج از کشور، از حدود ۸۰ دلار (۲.۵ میلیون تومان)شروع می‌شود که با توجه به خسارتی که به گوشی وارد شده این هزینه تغییرمی‌کند.

خدمات تعمیر شخص ثالث برای گوشی‌های اندرویدیهزینهتعمیر گوشی‌های اندروید شخص ثالث متفاوت است، اما اغلب به طور قابل توجهی کمتر از نرخ تولید کنندگان است.

البته باید به این موضوع بپردازیم که اکثر شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تعمیرات گوشی‌های اندرویدی شخص ثالث فعالیتمی‌کنند در مبحث قیمت‌گذاری شفاف نیستند و تقریبا هر تعمیرکاری قیمت متفاوتی به شما می‌دهد.

عواملی که بر هزینه تعمیر گوشی‌های هوشمند تأثیر می‌گذارد
عوامل متعددی بر هزینه‌های تعمیر شرکت شخص ثالث تأثیرمی‌گذارند، از جمله سال تولید، نوع و مدل، سرعت نیاز به تعمیرو مشکل دستگاه.

تعمیر گوشی‌های هوشمند قدیمی معمولا نسبت به مدل‌هایجدید هزینه کمتری دارد و تعمیرات عمومی مانند مشکلات صفحه نمایش و باتری معمولاً با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار (بین ۵ تا ۶.۵ میلیون تومان) انجام می‌شود.

مشکل گوشی‌هایی که به دلیل آب‌خوردگی آسیب دیده‌اند کمیپیچیده‌تر است و برای تعیین میزان آسیب قبل از دریافتقیمت، نیاز به تشخیص دقیق‌تری دارند. انتظار داشته باشیدیک تعمیر ساده حدود ۵۰ دلار (۱.۵ میلیون تومان) هزینهداشته باشد اما تعمیر دشوارتر آن ۱۰۰ دلار (۳ میلیون) یابیشتر باشد.

در کشورهایی که نمایندگی مجاز شرکت‌ها وجود دارد، تعمیراتعجله‌ای یا تحویل سریع برای خدمات سفارش پستی می‌تواندقیمت‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، از ۲۰ تا ۱۰۰ دلار بیشتر برای سهولت بازگرداندن سریعتر گوشی شما.
 
• هشدارهایی در رابطه با هر سرویس تعمیر تلفنی
یافتن سرویس و خدمات تعمیر ارزان قیمت و با کیفیتبه‌خصوص در کشور ما می‌تواند زمان‌بر باشد. به‌خصوص اینکههیچ‌کدام از شرکت‌های تولیدکننده گوشی به غیر از سامسونگ نمایندگی در ایران ندارند، بنابراین قضیه تعمیر گوشی در کشورمان با چالش‌های بیشتری همراه است؛ از یک سو عدم دسترسی به تعمیرکاران مجاز و اصلی تولیدکنندگان غیرممکناست و از سوی دیگر واردات قطعات به سختی و البته با قیمت‌های گزافی صورت می‌گیرد که در این میان هم سواستفاده‌کنندگانی وجود دارند که از قطعات فیک و بی‌کیفیت به جای اصلی استفاده می‌شود.

بر این اساس توصیه می‌کنیم که هنگام خرید گوشی حتما دستگاه را از فروشگاه‌های مجاز و با گارانتی خریداری کنید که در صورت بروز هر گونه مشکلی، شرکت گارانتی‌کننده پاسخگو بوده و سرویسی که نیاز است را در اختیارتان قرار دهد.

 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۶۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما