۰

مراسم یادبود زنده‌یاد حمیدرضا قمی برگزار شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴
مراسم یادبود زنده‌یاد حمیدرضا قمی برگزار شد
مراسم یادبود زنده‌یاد حمیدرضا قمی برگزار شد

آی‌تی‌من- این مراسم با حضور مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس، علی اصغر انصاری، محمد خوانساری و محمدامین آقامیری، معاونان وزیر ارتباطات، مصطفی اشرف، مدیر کل دفتر وزیر، محمد جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، نصرالله جهانگرد، سرپرست اسبق وزارت ارتباطات، علی زینی‌وند، استاندار سابق استان‌های یزد و کرمان، سیدحمید کلانتری استاندار اسبق یزد و همچنین روسای ادوار نصر کشور، چهره‌های شاخص صنف، دوستداران و خانواده زنده‌یاد حمیدرضا قمی ‌برگزار شد.

در این مراسم از قمی  به‌عنوان یک چهره صنفی محبوب یاد شد و جمعی از حاضرین دقایقی به یاد او سخنرانی کردند. علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران ضمن عرض تسلیت درگذشت حمیدرضا قمی، پیام تسلیت علی وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است: همه از این انسان شریف، خدوم و مهربان تصویری خوب در اذهان دارند. چون در عمر کوتاه خوب زیست و در خدمت مردم بود.

او ضمن یادآوری حمایت مرحوم قمی ‌از سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در دفاع از حقوق شهروندی او که از عضویت این شورا تعلیق شده بود، این اقدام او را غیرتمندانه و ستایش‌برانگیز خواند.

در ادامه، امیرحسین سعیدی نائینی، موسس و رئیس دوره‌ اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن طلب صبر برای خانواده مرحوم قمی، از او به‌عنوان فردی با منش خوب یاد کرد که خود را وقف خدمت به همنوعان خود کرده است. سعیدی کسب بالاترین رأی توسط قمی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و همچنین انتخاب او توسط مردم یزد در شورای شهر را از نشانه‌های محبوبیت او دانست.

سید حسن‌هاشمی، رئیس نصر کشور نیز در سخنانی تأکید کرد که علت گردهم‌آمدن حاضرین در این مراسم صرفاً برای یک همکار نیست، چرا که مرحوم قمی ‌یک الگوی درست در اخلاق، انسانیت و مردم‌داری است.

در بخش دیگری از این مراسم، سهیل مظلوم، نایب رئیس ادوار صنف و پیشکسوت حوزه فاوا ضمن عرض تسلیت گفت: از مهندس قمی جز نام نیک به جا نمانده است. او همچنین به تعهد به کار و انگیزه‌های نیک قمی اشاره و اظهار کرد که همراهان صنفی او می‌توانند او را به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری خود قرار دهند.

پرویز رحمتی، دومین رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز خصوصیات اخلاقی برجسته زنده یاد قمی از جمله صبر، حوصله و صفای نیت او را برشمرد و یادآوری کرد: آن مرحوم همواره در جهت پیوند دادن افراد و تنظیم بهتر مناسبات و روابط تلاش می‌کرد.

او افزود: مهندس قمی پیوسته نگاه بلندمدتی به موضوعات داشت و اگر این حادثه ناگوار به ایشان مجال می‌داد، جامعه همچنان از خدمات او بهره‌مند می‌شد.

نصرالله جهانگرد، سرپرست اسبق وزارت ارتباطات نیز به تدبیر و همت زنده یاد قمی اشاره کرد و گفت: به همت او مراکز رشد فناوری اطلاعات در یزد فراتر از استان‌های دیگر تأسیس شد و این صنفی محبوب وقت و عمر خود را صرف خدمت به جامعه کرد.

در ادامه حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نیز ضمن ابلاغ پیام تسلیت عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به آرامش خاطر مرحوم قمی و مردمی‌‌بودن او اشاره کرد و یکی از یادداشت او در شبکه‎های اجتماعی را قرائت کردند.

همچنین محمد جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور از خلاقیت، نوآوری، نواندیشی، وارستگی و تواضع زنده‌یاد قمی یاد کرد و او را الگویی گمنام و پرکار نامید که در فضاهای خاصی مانند شهرداری و شورای شهر به‌خوبی همت و ویژگی‌های برجسته او سنجیده شده بود.

در انتها عرفان فربد، خواهرزاده زنده یاد حمیدرضا قمی، ضمن تشکر از حاضرین و برگزاری مراسم بیان کرد که مرحوم قمی با اقدامات و فعالیت‌های خود پیوسته در تلاش بود تا بذر امید را در سراسر سرزمین ایران بگستراند.
او افزود: یاد مهندس قمی درس‌آموخته‌های بسیاری به‌همراه برای ما به مهمراه خواهد داشت.

گفتنی است حمیدرضا قمی صبح روز هجدهم مرداد ماه بر اثر آتش‌سوزی در شهر یزد دچار سوختگی شدید شد و پس از انتقال به تهران به منظور درمان، در سوم شهریور ماه 1401 در بیمارستان چمران این شهر درگذشت. او یکی از چهره‌های شاخص و از پیشکسوتان صنف فاوا و از اعضای پیشین شورای شهر یزد بود که نقش مهمی‌در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا کرده بود.
 
کد مطلب : ۲۷۹۶۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين