۰

ارتش آمریکا از مایکروسافت عینک هوشمند می‌خرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
ارتش آمریکا از مایکروسافت عینک هوشمند می‌خرد
ارتش آمریکا از مایکروسافت عینک هوشمند می‌خرد

آی‌تی‌من- ارتش ایالات متحده تصمیم به خرید هزاران عینکجنگی "هولولنز" از شرکت سازنده آن یعنی مایکروسافت گرفته است.

پایگاه بلومبرگ گزارش داده است که شرکت مایکروسافت پس از نتایج امیدوارکننده آزمایشات در میدان، شروع به تحویلبرخی از ۵۰۰۰ واحد عینک تقویت بصری یکپارچه(IVAS) به ارتش خواهد کرد.

جمال بک، سخنگوی ارتش ایالات متحده گفت: داگلاس بوش،دستیار وزیر برای دستیابی به این فناوری، اکنون ارتش را برای شروع پذیرش این فناوری جدید فراخوانده است.

گفتنی است که اولین سفارش ۵۰۰۰ تایی از این عینک‌ها به دلیل آزمایش عملکرد آنها در ماه مارس ۲۰۲۱ متوقف شد.

این عینک‌های واقعیت افزوده که نسخه اصلاح‌شده عینکهولولنز هستند، به کاربر یک نمایشگر «هاد» یا هولوگرامی‌می‌دهند که بر روی محیط اطراف او نمایش داده می‌شود و اطلاعات بیشتری را در مورد آنچه که می‌ببیند، ارائه می‌دهد.

عینک‌های هولولنز هر کدام ۳۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند و در فروشگاه‌های این کشور فروخته می‌شوند. این عینک همچنینتوسط ناسا و در تعدادی از صنایع از جمله مراقبت‌هایبهداشتی استفاده می‌شود.

ارتش ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که طی ۱۰ سال آیندهحدود ۲۱.۹ میلیارد دلار برای این عینک هزینه کند. اینعینک تا ماه اکتبر آزمایش‌های نهایی خود را پشت سر خواهد گذاشت، اما به گفته بوش، ارتش متقاعد شده است که این ابتکار عمل موفقیت آمیز خواهد بود.

این معامله با وجود درخواست چندین ساله کارکنان فناوریشرکت مایکروسافت مبنی بر فسخ این قرارداد نظامی ‌انجام می‌شود.

در سال ۲۰۱۸، مایکروسافت و ارتش ایالات متحده بر سر یکتوافق اولیه به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار مذاکره کردند. اما گروهی از کارمندان مایکروسافت در نامه‌ای به هیات مدیره اینشرکت از آنها خواستند تا این قرارداد را لغو کنند، زیرا در اینصورت از این فناوری برای کمک به کشتن مردم استفاده خواهد شد.

این کارکنان در نامه‌ای نوشتند: ما از اینکه مایکروسافت برایارائه فناوری تسلیحاتی با ارتش ایالات متحده همکاری می‌کندو به دولت یک کشور کمک می‌کند تا کشتار و مرگ‌ را با استفاده از ابزارهایی که ما ساخته‌ایم، افزایش دهد، نگران هستیم. ما برای توسعه تسلیحات کار نمی‌کنیم و خواستار اظهار نظر در مورد نحوه استفاده از کارمان هستیم.

در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸، برد اسمیت پاسخ داد که این شرکت به "دفاع قوی از ایالات متحده" اعتقاد دارد و می‌خواهد افرادی که از این کشور دفاع می‌کنند، به بهترین فناوری‌های این کشور دسترسی داشته باشند. در عین حال، ما کارمندان مایکروسافتاستقبال می‌کنیم که فناوری مسائل اخلاقی و سیاست گذاریجدیدی را می‌طلبد که کشور باید به شیوه‌ای متفکرانه و عاقلانه به آنها رسیدگی کند.

فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و غیره،سؤال‌های تازه و حیاتی را مطرح می‌کنند، مانند اینکه آیاتوسعه سلاح‌های خودمختار درست است یا نه.

در نهایت، شرکت مایکروسافت هنوز به طور رسمی ‌هیچبیانیه‌ای در مورد نگرانی کارکنانش در این باره صادر نکرده است.
​​​​​​​
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۹۷۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما