۰
برای کاهش نگرانی‌ها از سلطه بر بازار

مایکروسافت اصول دسترسی به هوش مصنوعی را معرفی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
مایکروسافت اصول دسترسی به هوش مصنوعی را معرفی کرد
مایکروسافت اصول دسترسی به هوش مصنوعی را معرفی کرد

آی‌تی‌من- این اقدام غول فناوری آمریکایی در بحبوحه نگرانی‌های رقبا و رگولاتورهای ضد انحصار درباره قدرت بازار مایکروسافت صورت گرفته است.

مایکروسافت در طول سال گذشته با گنجاندن چت‌بات‌های OpenAIدر محصولات اصلی خود مانند نرم‌افزار Office و موتور جست‌وجوی بینگ، توجه مشتریان تجاری مشتاق به تجربه آخرین فناوری‌های این صنعت را به خود جلب کرده است.

برد اسمیت در سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل بارسلونا گفت: با ورود به عصر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، بر این باوریم که اکنون بهترین زمان برای بیان اصول حاکم بر نحوه‌ عملکرد زیرساخت‌های مرکز داده‌ هوش مصنوعی و سایر دارایی‌های مهم هوش مصنوعی در سراسر جهان است.

وی افزود: هدف از  «اصول دسترسی به هوش مصنوعی» رسیدگی به نقش و مسوولیت روزافزون مایکروسافت به عنوان یک شرکت نوآور و پیشرو در بازار هوش مصنوعی است.

اسمیت گفت: با انتشار این اصول، ما خود را متعهد می‌کنیم تا دسترسی گسترده به فناوری را برای توانمندسازی سازمان‌ها و افراد در سراسر جهان برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی به شیوه‌ای که به نفع عموم باشد، فراهم کنیم.

این اصول شامل فراهم کردن دسترسی و پشتیبانی برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی، در دسترس قرار دادن گسترده مدل‌ها و ابزارهای توسعه‌ هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر جهان و در دسترس قرار دادن رابط‌های برنامه‌نویسی عمومی (API) برای فعال کردن توسعه‌دهندگان برای دسترسی و استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی در مایکروسافت آژور می‌شود.

مایکروسافت همچنین از اطلاعات یا داده‌های غیرعمومی ناشی از ساخت و توسعه‌ مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌دهندگان در مایکروسافت آژور برای رقابت با آن مدل‌ها استفاده نخواهد کرد و به مشتریان مایکروسافت آژور نیز اجازه می‌دهد به راحتی داده‌های خود را به ارائه‌دهنده‌ ابری دیگری صادر و منتقل کنند.

گفتنی است که نگرانی‌هایی در مورد تسلط مایکروسافت بر بازار هوش مصنوعی وجود دارد که به چند دلیل کلیدی برمی‌گردد.

مایکروسافت در حال حاضر یک بازیگر بزرگ در صنعت فناوری است و تسلط آن بر هوش مصنوعی می‌تواند به این شرکت قدرت بیشتری در بازار بدهد. این امر می‌تواند به ضرر رقبای کوچک‌تر و همچنین مصرف‌کنندگان باشد، زیرا ممکن است به انتخاب‌های محدودتر و قیمت‌های بالاتر منجر شود.

همچنین هوش مصنوعی به شدت به داده‌ها وابسته است و مایکروسافت به واسطه محصولات و خدمات خود، به حجم عظیمی از داده‌ها دسترسی دارد. تسلط این شرکت بر هوش مصنوعی می‌تواند به آن کنترل بیشتری بر این داده‌ها بدهد که می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی و رقابت ایجاد کند.

برخی نیز نگرانند که تسلط مایکروسافت بر هوش مصنوعی مانع نوآوری شود. این افراد معتقدند که اگر مایکروسافت به عنوان بازیگر اصلی در این حوزه باشد، ممکن است انگیزه‌ کمتری برای نوآوری داشته باشد و این امر می‌تواند به ضرر کل صنعت باشد.

از سوی دیگر تسلط مایکروسافت بر این حوزه می‌تواند نگرانی‌هایی را در مورد اخلاق ایجاد کند. اگر مایکروسافت از هوش مصنوعی به طور غیرمسوولانه استفاده کند، می‌تواند به ضرر جامعه باشد.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين