۰
با اعلام نظر رییس مجلس

قانون حق‌السهم صفر دولت از دارندگان پروانه انتقال داده بی‌سیم، ملغی می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
قانون حق‌السهم صفر دولت از دارندگان پروانه انتقال داده بی‌سیم، ملغی می‌شود
قانون حق‌السهم صفر دولت از دارندگان پروانه انتقال داده بی‌سیم، ملغی می‌شود

آی‌تی‌من- بند 2 مصوبه هیات وزیرات در جلسه 13 مهر 1399 در خصوص تسهیم درآمد سالیانه دارندگان پروانه فعالیت انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم، بیان می‌داشت که «به منظور حمایت از توسعه شبکه و خدمات موضوع اين تصویب‌نامه، مبلغ تسهيم درآمد سالیانه دارندگان پروانه برای سال‌های مالی اول و دوم، صفر تعيين می‏شود.»

از سوی دیگر، هیات وزیران در مصوبه‌ای که هفتم تیرماه سال جاری ابلاغ شد، این مصوبه را اصلاح کرد و عبارت تسهیم درآمد سالیانه را به «حق‌السهم دولت» تغییر داد.

ام محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهوری به تاریخ 15 شهریورماه امسال، این مصوبه را مغایر قانون ارزیابی و اعلام کرده که ظرف یک هفته، این بخش از قانون مصوب که دارای ایراد است، ملغی اثر خواهد بود.

نظر قطعی رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است: «بر اساس ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات – مصوب 1392- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است بابت خدمات پستی، ... با تصویب هیات وزیران، مبالغی به عنوان ... حق‌السهم دولت ... وصول و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید، بنابراین، بند 2 مصوبه مبنی بر اصلاح بند 2 مصوبه شماره ... مورخ 16/7/1399 و تعیین عدد صفر به عنوان حق‌السهم دولت، از حیث عدم اخذ وجوهی که قانونگذار دولت را مکلف به اخذ آن کرده است، مغایر قانون است.»
​​​​​​​
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۷۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما