۰
در بیستمین جلسه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال

فعالیت‌های مشترک اتاق تهران با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی بررسی شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۹
فعالیت‌های مشترک اتاق تهران با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی بررسی شد
فعالیت‌های مشترک اتاق تهران با صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی بررسی شد

آی‌تی‌من- در این جلسه سید محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعاملصندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال،گزارشی از ماموریت‌های این صندوق تخصصی و حوزه‏های اولویت‌داردر آن از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بلاکچین، بیگ‌دیتا،هوشمندسازی صنعتی و انقلاب صنعتی چهارم، واقعیت افزوده و مجازیو همچنین صنایع اولویت‌دار از جمله فینتک، صنایع بالغ به‌ویژه حوزه معدن، سلامت و کشاورزی ارائه داد. وی ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی،خدمات توسعه بازار شامل صدور ضمانت‌نامه و لیزینگ، جذب و هدایتمنابع مالی بخش‌های دولتی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر را از جمله فعالیت‌های اصلی این صندوق عنوان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر، 65 صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در سراسر کشور مجوز فعالیت دارند و مشغول به کار هستند، از افزایش بیش از 142 برابریصدور ضمانت‌نامه‌ها از سوی این صندوق از سال 1392 تا 1400، خبر داد. موسوی همچنین تصریح کرد که میزان ارائه تسهیلات ریالی اینصندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور طی این مدت نیز افزایش 25 برابری داشته است.

وی همچنین کمک به هوشمندسازی صنایع را یکی دیگر از فعالیت‌های این صندوق برشمرد و در این رابطه یادآور شد که پروژه هوشمندسازی واحدهای تولیدی و صنایع مستقر در شهرک صنعتی اراک تدوین و آماده به کار شده‌است.

موسوی پس از تشریح خدمات و فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوریغیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، آمادگی این نهاد را برایهمکاری با کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در حوزه فعالیت‌های مشترک و ارائه خدمات نوین به بخش‌خصوصی از جمله هم‌سرمایه‌گذاری و مشارکت، ارائه تسهیلات از طریق خط اعتباری مشترک در کنار ظرفیت‌های موجود، ارائه ضمانت‌نامه مورد نیاز شرکت‌هایدانش‌بنیان و فناور، بازارسازی داخلی شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و نیز حمایت و مشارکت در برگزاری رویدادها و فعالیت‌هایترویجی و توانمندسازی، اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، از جمله زمینه‌های همکاری مشترک را در برگزاری رویدادهای سرمایه‌گذاری پیوند که از سوی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران ارائه می‌شود، عنوان کرد و همچنین، هم‌یاریمشترک در راستای انقلاب صنعتی چهارم و توسعه صنایع هدف با کمک اتاق تهران و همکاری این صندوق را از دیگر پروژه‌های قابل تعریفدانست.

فردیس در بخش دیگری از سخنانش، به تایید حکم محکومیت یک سال حبس مدیرعامل پلتفرم دیوار که به تازگی ابلاغ شده‌است، اشاره کرد و یادآور شد که این نوع از برخوردهای قضایی با کسب‌و‌کارهایاستارت‌آپی، ناشی از نقص و ضعف قوانین در این حوزه است. ویهمچنین با اشاره به تدوین بیانیه این کمیسیون در نقد حکم محکومیت مدیرعامل پلتفرم دیوار و حمایت از وی، تصریح کرد که معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت فناوری اطلاعات در تعامل با یکدیگر در حال تدوین قوانین با کیفیت در این حوزه هستند. وی در عین حال تاکید کرد که مطابق با ماده 9 قانون جهش تولید دانش‌بنیان،قوهقضائیه مکلف است به منظور رسیدگی به کلیه اختلافات در زمینه‌هایعلمی و فناوری مابین اشخاص، اعم از حقیقی و حقوقی، با اشخاص حقیقی و حقوقی دانش‌بنیان، فناور و نخبگان، شعبه یا شعب تخصصیدر شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها، تشکیل دهد.

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران همچنیناز آغاز فرآیند ورود چند استارت‌آپ به فرابورس خبر داد.
 
کد مطلب : ۲۷۹۸۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين