۰

امیدواری ماکرون به تأسیس متاورس اروپایی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۶
امیدواری ماکرون به تأسیس متاورس اروپایی
امیدواری ماکرون به تأسیس متاورس اروپایی

آی‌تی‌من- شرکت‌های فناوری آمریکایی متاورس را به محل تاخت و تاز خود مبدل کرده‌اند و قصد دارند به تنهایی آینده اینترنت را شکل دهند. این امر موجب شده تا برخی کشورهای اروپایی برای عقب نماندن از تحولات جدید دنیای فناوری اطلاعات برای ایجادنسخه اروپایی متاورس تلاش کنند که از جمله این افراد می‌توانبه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه اشاره کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد «یک متاورس اروپایی» بسازد تا غول‌های فناوری آمریکا و چین را به چالش بکشد. در همین حال، مارگرت وستاگر، رئیس حوزه دیجیتالاتحادیه اروپا، در حال بررسی مقررات ضدانحصار جدید است تا شرکت‌های آمریکایی، متاورس را تحت کنترل مطلق خود درنیاورند. اما جاه طلبی‌های آنها تا تحقق یافتن فاصله زیادی دارد.

رولف ایلنبرگر، بنیانگذار یو آر دایرکت در مونیخ، که یکپلتفرم واقعیت مجازی برای شرکت‌هاست، می‌گوید: واقعیتاین است که هیچ بازیگر بزرگ فناوری اروپایی در این آیندهفراجهانی وجود ندارد. متاورس توسط بازیکنان آمریکایی و آسیایی تعریف شده است. این دو قاره مناطقی هستند که این فناوری قرار است در آن توسعه یابد.

در ایالات متحده، غول‌های فناوری مانند متا، مایکروسافت و اپل برای ایفای نقش‌های اصلی در نظر گرفته شده‌اند، در حالی کهRoblox و Decentraland در حال حاضر پلتفرم‌های محبوب متاورس را ارائه می‌کنند.

بزرگترین چالش‌های جهانی آنها در آسیا مستقر هستند. بایت دنس، مالک تیک تاک و وی آر پیکو غول سخت‌افزاری،قوی‌ترین رقبا هستند، اما رقابت بیشتری در شرکت‌هایچینی، تنسنت، و دنیای مجازی سندباکس در حال ظهور است.

در مقابل در اروپا تنها تعدادی شرکت نوپا و اپراتور کوچک به متاورس توجه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به وارجو در فنلاند اشاره کرد که از رقبای خود عقب افتاده‌اند.

لذا اروپا برای حل این مشکل و به خصوص تأمین مالیطرح‌های بزرگ متاورس راه دراز و دشواری پیش رو دارد. اینعقب افتادگی موجب شده تا حفظ افراد بااستعداد در اروپا و جلوگیری از مهاجرت آنها به کشورهای آسیایی و آمریکا نیزدشوار شود.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما