۰
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران:

روز فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
روز فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود
روز فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ برگزار می‌شود

آی‌تی‌من- رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران و رئیس مرکز تجاری ایران در امارات با بیان اینکه نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ با حضور پنج هزار شرکت از ۱۷۰ کشور جهان و در فضایی به مساحت ۱۸۶ هزار متر مربع از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه در دوبی برگزار خواهد شد گفت: برآورد می‌شود این نمایشگاه بیش از صد هزار بازدیدکننده داشته باشد.

محمدرضا طلایی افزود: در این دوره از نمایشگاه جیتکس هزار استارت‌آپ نیز شرکت کرده‌اند و سرمایه گذاران ۵۰ کشور با سرمایه ۴۳۲ میلیارد دلاری به این نمایشگاه آمده‌اند.

او با اعلام این خبر که امسال ۱۱ استارت‌آپ ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند توضیح داد: از این میان ۱۰ استارت‌آپ شامل سامانه راهکار دولفین اسپادانا، مزداکس، بهین سازان فرآیند امین، کانکت گروپ، بهداد تدبیر مبین آریا، پردازش بنیان سلامت کارا، بوم نگاران هوشمند امید، اطلس ارتباط رامان، سبز سیستم و ویرا کویر با حمایت مالی سازمان توسعه تجارت و یازدهمین استارت‌آپ نیز به صورت مستقل و با هزینه شخصی خود حاضر شده است. همچنین اپراتور همراه اول هم به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه برای اولین بار در این نمایشگاه و در بخش اصلی حاضر است.
طلایی با بیان اینکه ما برای معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه فناوری اطلاعات از سال ۲۰۱۶ به بعد هرسال روز فناوری اطلاعات ایران را در حاشیه این نمایشگاه برگزار کردیم گفت: امسال هم روز دوشنبه از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر با حضور شرکت‌های ایرانی خارج از کشور و با حمایت مادی و معنوی همراه اول و همکاری سازمان نظام صنفی تهران و تشکل‌های فاوای زیرمجموعه اتاق ایران این روز را برگزار خواهیم کرد. فعالان ICT از نمایشگاه جیتکس به عنوان پل ارتباطی ایران و دنیا طی سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند. روز فناوری ایران ظرفیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه کشور را در جیتکس معرفی می‌کند و امکانی را فراهم می‌کند که ما با بزرگان صنعت ICT جهان نشستی را در این ۵ روز داشته باشیم.

او با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی اتاق ایران و سازمان توسعه و تجارت از استارت‌آپ‌ها در این دوره از نمایشگاه افزود: روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه نشست فعالان ICT ایران را خواهیم داشت که این گردهمایی بزرگ‌ترین گردهمایی ایرانیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات خواهد بود که در دوبی برگزار می‌شود. ما می‌خواهیم به همگان نشان دهیم که ظرفیت‌های ما در حوزه‌های استارت‌آپی حوزه فناوری چقدر است و کشورهای دیگر می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا ایران هم به عنوان شریک کشورهای دیگر برای ورود به بازارهای ثالث محسوب شود.

طلایی افزود: ما به عنوان تولیدکننده فناوری اطلاعات در داخل کشور، از حمایت از پلتفرم‌های داخلی استقبال می‌کنیم و این می‌تواند باعث اشتغال‌زایی در صنعت ICT کشور شود. اما این پلتفرم‌ها برای اینکه بتوانند به جایگاهی در حوزه بین‌الملل مانند توییتر و فیسبوک برسند مسیر طولانی در پیش دارند. ظرفیتی که در این شبکه‌های اجتماعی وجود دارد را فعلاً نمی‌توانیم جایگزین کنیم و قطع ارتباط با این مدل شبکه‌های اجتماعی باعث خسارت و زیان نه تنها به حوزه فناوری اطلاعات بلکه در تمام حوزه‌ها و در بخش‌های غیرنفتی کشور می‌شود.
کد مطلب : ۲۷۹۹۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما