۰
رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای نصر تهران مطرح کرد:

قطعی اینترنت؛ عامل بحران بازی‌های ویدیوئی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
قطعی اینترنت؛ عامل بحران بازی‌های ویدیوئی
قطعی اینترنت؛ عامل بحران بازی‌های ویدیوئی

آی‌تی‌من- اختلال در سرورهای داخلی و وجود نداشتن سامانه پاسخگویی رسمی، قطع ارتباط بازی با کاربران و متوقف‌شدن سرویس‌های پشتیبانی و بازاریابی با فیلترینگ واتس‌آپ و اینستاگرام و از دست رفتن امکان توسعه بازی‌ها با فیلتر شدن موتورهای خارجی از جمله چالش‌هایی هستند که حوزه بازی‌های رایانه‌ای در پی اختلالات گسترده اینترنت با آن روبه‌رو شده است.

ابوالفضل صادق، رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای در این‌باره می‌گوید: تصمیمات دستوری و هیجانی راه به جایی نخواهد برد.

او با اشاره به محروم‌ شدن گیمرهای ایرانی از تنها سرگرمی خود و مشکلات متعدد ایجادشده در سرورهای داخلی بازی‌ها گفت: برای توسعه یک بازی چند سال زمان صرف می‌شود و همین بازی اگر بیشتر از یک روز سرورش قطع باشد نابود می‌شود. چون اعتماد کاربران به بازی از دست می‌رود و خیلی ساده آن را پاک می‌کنند.

رئیس کمیسیون نرم افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه دولت هیچ سامانه‌ی رسمی پاسخگویی به مشکلات زیرساختی ندارد افزود: بازی‌سازان نمی‌دانند مشکلات خود را به کجا گزارش کنند که برای مثال فلان اپراتور پورت‌های بازی مختل شده است.

 او تأکید کرد که سرورهای داخلی که به کاربران ایرانی سرویس می‌دهند، همه مجوزهای لازم را هم دارند اما باز هم مختل شده‌اند.

صادق به اهمیت واتس‌آپ و اینستاگرام برای اکثریت شرکت‌های بازی‌سازی و استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: سرویس‌های پشتیبانی و مارکتینگ بسیاری وابسته به واتس‌آپ و اینستاگرام است و فیلترینگ این پلتفرم‌ها راه ارتباط بازی و کاربر را قطع می‌کند. توسعه امکانات ارتباطی جدید زمان بسیاری نیاز دارند و موجب ازدست‌رفتن کاربران بازی می‌شود.

او به چالش‌هایی که شرکت‌هایی دانش‌بنیان در سالی که با همین عنوان نام‌گذاری شده هم اشاره می‌کند. صادق افزود: اکثریت توسعه‌دهندگان از موتورهای بازی‌سازی خارجی استفاده می‌کنند. فیلترینگ، توسعه بازی‌ها را متوقف کرده است و در حال حاضر خود نیز به سطحی از دانش نرسیده‌ایم که انجینی مانند یونیتی و آنریل داشته باشیم.

صادق تاکید کرد: با سرمایه‌گذاری سنگین بر یک پلتفرم الزاماً نمی‌توان اعتماد کاربران را هم جلب کرد. مردم به صورت دستوری جذب پلتفرمی خاص برای شبکه‌های اجتماعی خود نمی‌شوند.
 
کد مطلب : ۲۷۹۹۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما