۰
استارت‌آپ‌های ایرانی حاضر در جیتکس 2022 را بشناسید

نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ میزبان ۱۰ استارت‌آپ ایرانی بود؛

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ میزبان ۱۰ استارت‌آپ ایرانی بود؛
نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ میزبان ۱۰ استارت‌آپ ایرانی بود؛

آی‌تی‌من- در این گزارش با این استارت‌آپ‌ها که با حمایت سازمان توسعه تجارت در این نمایشگاه شرکت کردند کمی‌بیشتر آشنا شویم.

داده‌کاوی ویراژرف کویر: این شرکت در زمینه مهندسی داده، یادگیریعمیق، برداشت و پردازش تصاویر سنجش از دور (وسایل نقلیه هواییبدون سرنشین یا پهپاد) فعالیت می‌کند. هدف این شرکت توسعه پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای حل مشکلات صنعتی است. ویرا کویر۶ سال است که متولد شده و در این مدت پنج محصول مختلف و مبتنی بر یادگیری عمیق را برای شرکت‌های برق توسعه داده است. جالب است بدانید که اغلب مدیران ارشد این شرکت را زنان تشکیل می‌دهند.

بهفالب: این شرکت که در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علم و صنعت متولد شده، اولین نرم‌افزار فرآیندکاوی در ایران را ارائه داده است که به ایجاد تحول دیجیتال در سازمان‌ها کمک کرده و در واقع سامانه‌ایبرای بهبود بهره‌وری و شفافیت فرآیندها و در نتیجه کاهش هزینه‌هاست. فرآیندکاوی، ابزاری موثر برای همسو شدن با مسیر تحول دیجیتال در جهت استخراج، تجزیه و تحلیل فرآیندهای مربوط به کسب‌و کارهاست و امکان همگام شدن سازمان‌ها و کسب و کارها با تغییرات بازار را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌آورد.

مزدکس: شرکتی که ارائه‌دهنده پلت‌فرم معادلات نوین در سطح جهانیاست. این پلت‌فرم امکان خرید و فروش رمزارز، املاک و مستغلات و حتیفلزات گرانبها را فراهم می‌آورد. با این حال بیشترین تمرکز مزدکس رویبازار رمزارزهاست و ظاهرا به این بازار با رویکردی نوآورانه نگاه می‌کند. 

اینترک: یک شرکت ارائه‌دهنده ابزار بازاریابی برای هوشمندسازیفرآیندهای بازاریابی دیجیتال در زمینه اتوماسیون از قبیل ایمیلمارکتینگ، اس‌ام‌اس مارکتینگ و پوش مارکتینگ است. پلت‌فرم جامع اتوماسیون بازاریابی اینترک در واقع یک ابزار دقیق و کاربردی است که فعالیت‌های کسب و کارها را در زمینه بازاریابی دیجیتال، هوشمند کرده و امکان تحلیل داده و دسته‌بندی مشتریان را با قابلیت‌هایپیشرفته خود فراهم می‌آورد.

دلفین اسپادانا: شرکتی تولیدکننده سامانه‌های ردیاب خودرو و ارائه‌دهنده راهکارهای جامع و تخصصی در حوزه مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو در صنایع مختلف است. این شرکت دوازده ساله، در پروژه‌های مختلفی به سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه‌های کنترل دمای کابین خودرو، سنجش وزن بار، ردیاب خودرو، مدیریت سوخت، نگهداری و تعمیرات و حتی کنترل رفتار راننده، خدمات ارائه داده است.

لایف‌اند می: استارت‌آپی فعال در حوزه سلامت که به صورت تخصصی در زمینه ارائه تست‌های ژنتیکی فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و با اتکا به داده‌های به دست آمده از مراکز تحقیقاتیمعتبر جهانی، امکان شناخت ویژگی‌های ژنتیکی افراد را فراهم کرده و در نهایت به شناخت بهتر از خود و ایجاد تغییر در سبک زندگی، کمک می‌کند.

استیماآنالیتیکز: یک پلت‌فرم مبتنی بر یادگیری ماشینی برایتحلیل‌های نیمه هوشمند داده‌هاست که در مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی فرا، شکل گرفته است. این مرکز ۱۲سال است که با رویکردیعلمی‌و نوآورانه در زمینه مشاوره مدیریت و ارائه خدماتی تخصصی در این زمینه مانند مدیریت تکنولوژی، مشاوره توسعه کسب و کار و مشاوره تحول سازمانی، به سازمان‌های بزرگ دولتی یا بنگاه‌های خصوصی،فعالیت می‌کند.

ست‌پلت: این استارت‌آپ در زمینه توسعه کشاورزی هوشمند فعالیتمی‌کند و در واقع سامانه‌ای برای پایش مزارع با استفاده از تصاویرماهواره‌ای است. این سامانه به کمک بررسی اطلاعات مربوط به بافت خاک، نقشه رطوبت و پیش‌آگاهی از آفات احتمالی، امکان ثبت و پایش هفتگیاراضی زراعی را برای ذی‌نفعان بخش کشاورزی فراهم می‌کند.

موبیکار: این شرکت ارائه‌دهنده اولین پلت‌فرم مبتنی بر اینترنت اشیابرای خودروهای متصل در ایران است که در کنار ارائه راهکارهای سازمانیمانند بیمه مبتنی بر استفاده در خودرو، پیش‌بینی و پیشگیریتعمیرات خودرو، دیاگ ویژه تعمیرکاران، عیب‌یابی خودرو از راه دور و مدیریت ناوگان، محصولات سخت‌افزاری شامل دیاگ بلوتوثی و ردیابخودرو هوشمند را تولید کرده و عرضه می‌کند.

اسمارت‌سیتی: این استارت‌آپ که با نام رسمی‌کانکت گروپ از ۱۲ سال پیش فعالیتش را در مرکز فناوری دانشگاه شریف آغاز کرده است، در زمینه ارائه سیستم‌های داخلی و پردازش تصویر فعالیت می‌کند. اینشرکت در سال‌های اخیر بیشتر بر پردازش تصاویر چندبعدی، دستگاه‌ها و راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، تحلیل بزرگ‌داده، استخراج داده و امنیت در سیستم‌های لینوکس متمرکز شده است.
 
مرجع : فدراسیون فاوا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۹۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما