۰
معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

دو برنامه اتاق تهران برای کمک به استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی و جیتکس

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
دو برنامه اتاق تهران برای کمک به استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی و جیتکس
دو برنامه اتاق تهران برای کمک به استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی و جیتکس

آی‌تی‌من-  معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران، حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی ایران را یکی از اقدامات حمایتی این اتاق از این کسب‌وکارهای نوظهور عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی تهران تلاش دارد که ارتباطات بین المللی خود را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهد. از این رو دو برنامه برای به منظور جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای استارت‌آپ‌ها تدارک دیده است.

حسام‌الدین حلاج اظهار کرد: با توجه به روابط بین‌المللی و شبکه‌سازی که اتاق بازرگانی تهران با سازمان‌های مشابه خود در کشورهای خارجی اعم از کشورهای همسایه که هدف همکاری ایران هستند و سایر کشورها از جمله شرکای اروپایی داشته است، در سال‌های اخیر تلاش کرده که این ارتباط را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهد تا آنها هم بتوانند کسب‌وکارشان را توسعه دهند.

او افزود: در همین راستا اتاق تهران و به طور مشخص معاونت کسب‌وکار و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، برای حمایت از استارت‌آپ‌ها، در سال‌های گذشته نسبت به اعزام هیات‌های تجاری به نمایشگاه‌های معتبر جهانی از جمله جیتکس که از اعتبار قابل توجهی در منطقه برخوردار است، اقدام کردند.

به گفته حلاج، به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر رویدادهای مختلف از جمله نمایشگاه‌های فیزیکی، در سال جاری نیز قرار است همانند سال گذشته، جیتکس به صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود. از این رو اتاق بازرگانی تهران در تلاش است تا ظرفیت‌ها را آماده کرده و در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهد.

معاون امور بین‌الملل اتاق تهران به مهمترین معضل استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین معضل‌هایی که استارت‌آپ‌ها با آن مواجه هستند حضور در بازارهای بین‌المللی است. این در حالی است که هر کسب‌وکاری باید به فراتر از مرزها فکر کند و صرفا بر بازارهای محلی تمرکز نداشته باشد. اما با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع استارت‌آپ‌ها ایرانی چه از بعد نیروی کار و چه از بعد تجهیزات و منابع مالی، وجود دارد، ضرورت جذب سرمایه‌گذار خارجی در این بخش احساس ‌می‌شود. در غیر این‌صورت ممکن است حتی از گردونه رقابت خارج شوند.

او ادامه داد: از این رو اتاق تهران به منظور جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دو برنامه را برای استارت‌آپ‌ها تدارک دیده است. در برنامه اول، راه‌اندازی سالن ویژه استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی ایران است که غرفه‌های مجازی این سالن به صورت اختصاصی به استارت‌آپ‌ها تعلق خواهد گرفت. حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه مجازی ایران ‌می‌تواند گامی‌مهم برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باشد. چراکه بازدید از این نمایشگاه به صورت آنلاین و از تمام دنیا بدون محدودیت زمانی و مکانی میسر خواهد بود. با راه‌اندازی نمایشگاه مجازی ایران فرصت معرفی استارت‌آپ‌ها دو چندان شده است. چراکه این کسب‌وکارها از نظر مالی بنیه قوی ندارند که بتوانند در نمایشگاه‌های بزرگ از قبیل جیتکس شرکت کنند. اما نمایشگاه مجازی ایران این فرصت را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار ‌می‌دهد که تعداد بیشتری از این نوع کسب‌وکارها، خود را معرفی کنند.

حلاج عنوان کرد: در برنامه دوم، به واسطه رایزنی‌های صورت گرفته با برگزارکنندگان نمایشگاه جیتکس، قرار است از میان استارت‌آپ‌هایی که در نمایشگاه مجازی ایران حضور ‌می‌یابند، با داوری‌هایی که از سوی داوران داخلی و خارجی صورت ‌می‌گیرد، زمینه حضور 20 استارت‌آپ‌ در نمایشگاه جیتکس 2021 فراهم آید. با توجه به اینکه قرار است جیتکس به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شود و نمایشگاه مجازی ایران نیز با برگزارکنندگان جیتکس به توافقاتی دست یافته است، اتاق بازرگانی تهران نیز با رایزنی با  سفارتخانه‌های مقیم ایران، نسبت به اطلاع‌رسانی این امر اقدام کرده است که آنها نیز بتوانند اطلاعات را در اختیار فعالان اقتصادی خود قرار دهند و آنها را برای حضور در نمایشگاه مجازی و بازدید از دستاوردهای استارت‌آپ‌های ایرانی ترغیب کنند. به این ترتیب هم ‌می‌توانیم از دانش و تجربه آنها استفاده کنیم و هم ‌می‌توانیم اطلاعات بازارهای خارجی را به طرف ایرانی منتقل کنیم.

معاون امور بین‌الملل اتاق تهران با اشاره به ضرورت حضور استارت‌آپ‌ها در بازارهای خارجی گفت: در حال حاضر کشورهای همسایه و همزبان با ما همراه هستند و این فضا وجود دارد که اتاق تهران بتواند در این خصوص کمک کند. او تاکید کرد که معاونت کسب‌وکار اتاق تهران، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال و هم‌اکنون مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در سال‌های گذشته و اکنون، تلاش زیادی برای پیوند دادن کسب‌وکارهای سنتی و نوین انجام داده‌اند و برنامه‌های بیشتری برای توسعه کسب‌وکارهای استارت‌آپی در پیش دارند.
 
کد مطلب : ۲۷۶۰۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين