۰
رد دوباره اتهامات

ابر آروان: تهمت همکاری در محدودسازی اینترنت را به دادگاه‌های بین‌المللی می‌کشانیم

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۲۰
ابر آروان: تهمت همکاری در محدودسازی اینترنت را به دادگاه‌های بین‌المللی می‌کشانیم
ابر آروان: تهمت همکاری در محدودسازی اینترنت را به دادگاه‌های بین‌المللی می‌کشانیم
 
آی‌تی‌من- افراد متعددی در ماه‌های گذشته، شرکت ابرآروان را به همکاری در قطع و محدودسازی اینترنت متهم کرده‌اند. اما این شرکت، هر بار این اتهام‌ها را بی اساس خوانده است.
 
اما در پی اعتراضات اخیر، بار دیگر موضوع ابرآروان برجسته شده و حتی به رسانه‌های خارجی هم راه یافته است.
 
حالا ابرآوران با انتشار بیانیه‌ای، ضمن رد اتهامات، وعده پیگیری حقوقی مساله را در سطح بین‌المللی داده و ضمنا اعلام کرده که آماده همکاری با نهادهای مستقل فنی داخلی و خارجی به منظور بررسی زیرساخت‌ها و محصولات این شرکت است.
 
متن بیانه ابرآوران که دیشب منتشر شد به این شرح است:
 
«برای ما روشن است «ابر آروان» که همیشه منتقد و منتشرکننده شفاف‌ترین گزارش‌ها از کیفیت ضعیف و اختلالات گسترده اینترنت ایران بوده، مدت‌هاست به ناحق سیبل انتقادها و فشارهایی شده است که باید متوجه حاکمیت ایران و شرکت‌های اجراکننده محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ باشد.
 
ابر آروان بارها با توضیحات دقیق فنی، این تهمت‌ها و دروغ‌ها را رد کرده است. لازم به یادآوری است ابر آروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارایه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌کجای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد. با این وجود بار دیگر به تفصیل ادله و توضیحات خود را در رد تک تک اتهامات در اختیار رسانه‌های بین‌المللی و داخلی قرار خواهیم داد.
 
اگرچه در این رابطه تا امروز از هیچ فرد، نهاد یا رسانه‌ای چه در ایران و چه در سایر کشورها، شکایت حقوقی‌ نکرده‌ایم، امروز تصمیم داریم تنها در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه فریب سازمان‌یافته افکار عمومی اقدام حقوقی انجام دهیم و اثبات کنیم که قربانی این پروپاگاندای گسترده هستیم. تهمت‌‌زنندگان، باید پاسخ‌گوی تمامی خشونت‌های فیزیکی و روانی‌ای که به کارکنان این استارتاپ وارد شده است باشند و پاسخ دهند چرا تلاش می‌کنند پایداری ده‌ها هزار کسب‌وکار خصوصی ایران و راه دسترسی مردم ایران به فناوری را – آن هم در چنین روزهای سختی – نابود کنند و با سانسورچی‌ها هم‌صدا شوند.
 
هم‌چنین آماده‌ایم تا نهاد‌های فنی مستقل داخلی و خارجی محصولات و زیرساخت ابر آروان را بررسی و درباره‌ آن شفاف‌سازی کنند. در این راستا از راه ایمیل transparency@arvancloud.com پذیرای درخواست‌های شما هستیم.»
 
 
کد مطلب : ۲۷۹۹۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما