۰

تحول در نظام مالی و پولی با رایانش ابری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۸
تحول در نظام مالی و پولی با رایانش ابری
تحول در نظام مالی و پولی با رایانش ابری

آی‌تی‌من- خدمات ابری بر روی بسیاری از صنایع تأثیر گذار بوده است که صنعت خدمات مالی نیز از این مقوله مستثنی نیست. بطور ویژه، رایانش ابری بر روی کاهش هزینه‌های کاربران تأثیر گذار خواهد بود. علاوه براین رایانش ابری به شرکت‌ها برای داشتن مکانی برای ذخیره، اشتراک گذاری، بروزرسانی و تحلیل داده‌ها که منجر به شفافیت بیشتر می‌شود، کمک می‌کند.

بسیاری از شرکت‌ها از ابر به عنوان یک دارایی تجاری برای تبدیل شرکت و تغییر شکل مدل‌های عملیاتی، محصولات و خدمات و تجربه مشتری استفاده می‌‌کنند. ابر عنصر اساسی برای این تحول دیجیتالی است. شرکت‌های مالی با استفاده از رایانش ابری می‌توانند داده‌های خود را در حجم بالا بصورت لحظه‌ای مدیریت کنند. 

شرکت‌های خدمات سنتی مالی دارای سیستم‌های سنتی و مدل‌های عملیاتی قدیمی‌توسط رقبای سریع‌تر، چابک‌تر و خلاقانه‌تر در حال خارج شدن از گردانه رقابت هستند. ابر می‌تواند به سازمان‌های مالی کمک کند تا خود را به یک تجارت دیجیتال تبدیل کنند، امنیت و انطباق شرکت خود را تقویت کنند ، ردپای زیرساخت‌های خود را کاهش داده و اتوماسیون را برای ارائه بهینه و صرفه جویی در هزینه ارائه دهند. به عنوان یک دارایی تجاری، ابر همچنین می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا چابکی و سرعت خود را برای به دست آوردن فرصت‌های جدید بازار و محافظت از جریان‌های درآمد فعلی، پاسخگویی به یک محیط تجاری در حال تغییر، پاسخگویی سریع در مقیاس بالا به نیازهای تغییر یافته سازمان انجام دهند.

البته برخی واحدهای مالی در موارد استفاده از خدمات ابری، امنیت و حریم خصوصی در مواقع بروزرسانی استانداردها دچار تردید هستند. آنها نگران این هستند که برنامه‌های کلیدی “آماده ابر” نیستند و ممکن است نیاز به مدرن سازی قابل توجهی داشته باشند قبل از اینکه به طور موثر به ابر منتقل شوند.

به دلیل بخشی از نگرانی‌های امنیتی، بانک‌ها و خدمات مالی آنها در اجرای راه حل‌های ابری تأخیر داشتند، اما در سال‌های اخیر میزان جذب قابل توجهی وجود داشته است. به عنوان مثال، براساس یک مطالعه صنعتی، بیش از 60 درصد موسسات مالی در حال تدوین یک استراتژی ابری بودند و در بین موسسات مالی مورد بررسی در اروپا، 88 درصد قبلاً از خدمات مبتنی بر ابر استفاده می‌کردند. 
 
مرجع : تسنیم
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۰۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما